Specificaties Inkjet all-in-one (Kleur) met WiFi - Bekijk alle specificaties

Canon Pixma MP560 Review

hooptjen_bucht 17 oktober 2009, 4.782 views

Canon Pixma MP560

Pluspunten

• WiFI
  • Cassette en lade als papiertoevoer
  • Betrekkelijk compact wanneer dichtgeklapt
  • Start zeer snel op
  • Dubbelzijdig afdrukken
  • Cardreader
  • Snel afdrukken

Minpunten

• Bouwkwaliteit schermpje

Scansnelheid Score: 4
Scankwaliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 4
Afdrukkwaliteit Score: 5
Drivers en stabiliteit Score: 5
Ik heb deze printer gekocht ter vervanging van mijn oude Epson Stylus dx4850. Op deze site kwam de MP550 als zeer goed naar voren, heb dan de MP560 gekocht, die heeft ook WiFi.

Printkwaliteit
Printkwaliteit is top te noemen. Op hoge kwaliteit is het zwart echt zwart en de kleuren zeer mooi. Ook gewonen en lage printkwaliteit zijn zeer goed, maar ik gebruik meestal hoge.

Scankwaliteit
Zeer mooi te noemen. Eergisteren scande ik nog ons plan in, en ik was er een beetje bang voor (vele kleinen lettertjes en cijfertjes) maar alle kwam mooi tot zijn recht. Wil je een hogere resolutie, kies dan de MP640.

Snelheid
Op lage printkwaliteit kwaliteit print hij zeer snel (bijna een copy-machien) en op hoge snelheid nog altijd aanvaardbaar. Dubbelzijdig printen is wel een beetje wennen in het begin, want eerst komt er een blaadje uit, dan wacht hij een 4 tal sec. en dan trekt hij dat weer in. Maar ook dubbelzijdig printen gaat zeer goed.

Veelzijdigheid
Niets op aan te merken. Wifi, casette EN lade als papiertoevoer, dubbelzijdig afdrukken, cardreader, ... Alles is aan boord. Opstaten doet hij binnen de seconde, afsluiten duurt iets langer, maar dat is minder erg. Wanneer alles is dichtgeklapt is het nog een betrekkelijk compact bakje. Nog wel 1 minpuntje, de bouwkwaliteit van het schermpje is niet zo denderend, het schermpje zelf is goed leesbaar, maar het scharnier waarmee het schermpje openklapt is nogal fragiel.

Een zeer goede printer die je moeilijk naast jou kan laten liggen als hij binnen je budget valt!

Heb jij ook een Canon Pixma MP560?

Dank voor je review. Ik heb een vraag over de scanner: scant deze ook via een papierfeed? Of moet je iedere pagina stuk voor stuk onder de scanner leggen?
Ik ben zelf wel erg benieuwd naar het inkt verbruik. Heb nu een Epson DX3850 en wordt helemaal gek van het inktverbruik. Na 10 A4's en 3 kleine fotos (5x5) is mijn zwarte inkt alweer op. Wordt er helemaal gek van en moet 2x in het jaar voor 25 euro aan inkt halen terwijl ik hooguit 20 A4's en 10 foto's van normaal formaat print in het jaar!
Is deze printer een beetje geschikt voor grote hoeveelheden tekst in zwart wit printen? Ik heb een tweedehandsje op het oog maar ik weet niet of hij wel geschikt is voor waar ik hem voor nodig heb.