Imation Disc Stakka CD & DVD Manager Review
Met het idee "dit is de ideale manier om een verzameling CD's en DVD's op te bergen en er nooit meer naar te hoeven zoeken, vier van deze apparaten aangeschaft.
De prijs is voor twee servo's en wat gespoten plastic al aan de hoge kant, maar vervolgens blijken de apparaten ook nog eens allemaal binnen twee jaar 'versleten' te zijn: op een gegeven moment stopt een Diskstakka met het uitwerpen van discs, waarbij deze vervolgens in de bijbehorende database als 'status unknown' worden aangemerkt, en je zelf uit mag gaan zoeken hoe je ze ooit nog uit het apparaat gaat krijgen.
Helemaal bijzonder wordt het wanneer je besluit linux te booten, omdat de apparaten niet worden herkend zal steeds weer een USB-reset worden uitgevoerd van de...
Pluspunten
leuk gadget-gehalte goede software
Minpunten
slechte kwaliteit, bij defect ben je de opgeslagen discs 'kwijt' alleen Windows XP of ouder Aangesloten units gaan 'loopen' in de zelftest wanneer de PC met linux wordt geboot
Eindoordeel
De prijs is voor twee servo's en wat gespoten plastic al aan de hoge kant, maar vervolgens blijken de apparaten ook nog eens allemaal binnen twee jaar 'versleten' te zijn: op een gegeven moment stopt een Diskstakka met het uitwerpen van discs, waarbij deze vervolgens in de bijbehorende database als 'status unknown' worden aangemerkt, en je zelf uit mag gaan zoeken hoe je ze ooit nog uit het apparaat gaat krijgen.
Helemaal bijzonder wordt het wanneer je besluit linux te booten, omdat de apparaten niet worden herkend zal steeds weer een USB-reset worden uitgevoerd van de betreffende poort, waardoor de apparaten gaan loopen in de zelftest. Resultaat: een hoop herrie & slijtage, maar niet werken.
Grappig als je geld over de balk wil gooien voor een leuk speeltje, maar het beste advies in deze is: *niet* doen!
Heb jij ook een Imation Disc Stakka CD & DVD Manager?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (2)
Zoals je zelf wel begrijpt is dit ook niet echt een review te noemen, eerder een klaagzang.
En als dat ding defect is, kan misschien nog wel garantie claimen. Hij staat pas sinds begin 2008 in de pricewatch, en ik neem aan dat twee jaar garantie wel gegeven is.
En als hij nou echt kapot is, sloop je de schijfjes er toch uit? Het is maar plastic...
[Reactie gewijzigd door Lumics op 25 juli 2024 19:59]
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
