Specificaties 5GHz WiFi-ac + 4G-router, 8x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

Asus RT-AC88U Review

Mgear 21 oktober 2016, 352 views

Asus RT-AC88U

Een goede, snelle robuuste router, ideaal om optimaal gebruik te maken van je (snelle) internetverbinding en het onderste uit de internet/netwerk kan te halen.

Pluspunten

• Robuust gebouwd en degelijk
  • Goed bereik, hoge snelheid wifi
  • Ondersteuning LAG (link aggragation)
  • Stabiel
  • Snelle Game VPN optie
  • 8 netwerkpoorten

Minpunten

• Erg Prijzig
  • Geen ondersteuning Mu-Mimo
  • Link Aggregation kon beter beschreven worden in de handleiding/supportpagina

Beheerbaarheid Score: 5
WLAN-bereik Score: 5
Enkele weken geleden deze Asus RT-AC88u router aangeschaft. Ik ben woonachtig in een appartementencomplex waardoor zeer veel andere routers in de omgeving actief zijn. Omdat ik vrij veel wifi-geschikte apparatuur heb en de hele kabelbomen zat was heb ik besloten over te stappen op de RT-AC88u.Wat mij in het bijzonder aansprak waren de volgende mogelijkheden:

- Snelle AC wifi mogelijkheid (ideaal voor iPad, Apple Tv of Laptop
- 4 antenne's met de mogelijkheid tot goed uitrichten van je wifi signaal
- Dual-band 2.4ghz en 5ghz
- Een snelle interne processor (1.4 Ghz Dualcore)
- De mogelijkheid tot het draaien van alternatieve firmware (Merlin)

Na de installatie gelijk de alternatieve firmware van Merlin ge´nstalleerd. Na de router ge´nstalleerd te hebben nog wel even goed moeten kijken hoe ik de LAG (link aggregaten) werkend kon krijgen. Na het nodige uitzoekwerk bleek hij alleen de zogenaamde dynamische LAG te ondersteunen. (eerst 1 kabel aansluiten poort 1, daarna op je switch een dynamische LAG aanmaken, op de switch pagina van de router LAG aanzetten, pas nadat de router klaar is met het activeren daarvan de 2e netwerkkabel aansluiten op poort 2 van de router en de router herstarten).

De snelheid en het bereik zijn verrassend goed, ondanks meer dan 40 sic. omringende wifi netwerken heb ik geen tot weinig last nog van het wegdrukken van mijn wifi-signaal. In mijn hele appartement heb ik nu goed wifi bereik met hoge snelheden overal haal ik nu de volle full duplex-100mbit van mijn internetverbinding. Ik ben dan ook heel erg tevreden met deze router en kan hem aan iedereen aanraden die op zoek is naar een goede stabiele router met veel mogelijkheden. Met name indien je net als ik in een omgeving zit met veel andere wifi-signalen. Met name wat oudere/eenvoudigere routers blijken helaas niet opgewassen tegen veel andere wifi-geweld.

Heb jij ook een Asus RT-AC88U?