Specificaties 2.5" behuizing met USB3.1 - Bekijk alle specificaties

Sharkoon QuickStore Portable USB 3.1 Zwart Review

Remzi1993 21 oktober 2016, 714 views

Sharkoon QuickStore Portable USB 3.1 Zwart

Dit is een stabiele externe case voor je HDD of SSD. Ik raad Sharkoon echt aan, zij zijn dan wel een paar euros duurder, maar de kwaliteit is daarmee dus ook echt beter.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Stabiliteit
  • Robuust
  • HDD of SSD gaat makkelijk erin
  • Geen externe netvoeding

Minpunten

• Iets duurder dan concurrent RaidSonic

Mobiliteit Score: 5
Dit is een stabiele externe case voor je HDD of SSD.
Ik heb hiervoor een RaidSocic Icy Box gebruikt en die controllers die zij gebruiken blijken niet echt stabiel te zijn en de externe cases van hun voelen goedkoop en kwetsbaar aan.

Ik raad Sharkoon echt aan, zij zijn dan wel een paar euro's duurder, maar de kwaliteit is daarmee dus ook echt beter. Sharkoon en RaidSonic zijn beide Duitse bedrijven, alleen heb ik het gevoel dat Sharkoon kwaliteitsproducten wilt leveren en RaidSonic meer bezig is met het uiterlijk dan de kwaliteit en stabiliteit van haar producten

Heb jij ook een Sharkoon QuickStore Portable USB 3.1 Zwart?

Remzi1993 zou je eventueel benchmarks van AS SSD en CrystalDiskMark kunnen toevoegen? Ik ben er héél erg benieuwd naar of er 5+Gbps (480+MBps) gehaald wordt. Met jouw 850 Pro SSD's moet het wel kunnen lukken aangezien ze de volledige 6Gbps belasten via SATA-III aansluiting.
Hoi @Ram-G-maN,

Ik zal het later nog wel eens testen. Trouwens met grote bestanden haal ik soms 500 - 540 mb/s.
Ik zal nog eens een test doen, bij kleiner bestanden haal ik 100 - 250 mb/s, dus zeer verschillend, maar toch tig keer beter dan RaidSonic en dat is op zich ook logisch bij kleinere bestanden.
Helaas zijn mijn ervaringen met Sharkoon niet best.
Heb diverse harddisk QuickPort Solo + Duo en spul gehad met sata, USB 2, USB 3 aansluitingen en die werkte allemaal prima maar gingen helaas ook allemaal snel stuk.

Bij vrienden en familie hetzelfde probleem en mijn leverancier kreeg ook veel van die dingen kapot terug, gelukkig meestal in de garantie periode.
Hoop dat ze inmiddels beter zijn maar ik ben er al een tijd klaar mee en ben op Eminent overgegaan.
Dat is vreemd ik heb totaal de omgekeerde ervaring. Echter de ervaring die jij omschrijft heb ik eerder met producten van RaidSonic. Misschien hebben ze in de tussentijd hen producten verbetert. Wie weet ;)
Voor degene die een review zoeken over deze externe behuizing hier een link naar het hardware.info artikel en de gebruikers review van Foritain. Het gaat hoofdzakelijk in de artikelen om de hostcontroller kaart van sharkoon, maar de 2,5 inch behuizing wordt kort toegelicht en snelheden van de sharkoon quickstore wordt getest op de USB 3.1 controller kaart van sharkoon.
Hardware.info : https://nl.hardware.info/...-voor-de-nieuwe-standaard

Gebruikers review Foritain: https://nl.hardware.info/...uctervaring-door-foritain