Medion Akoya MD 8833 Review

IceCube1980Newbie 16 oktober 2009, 1.798 views

Medion Akoya MD 8833

Pluspunten

• Snel
  • Betrouwbaar
  • Stabiel
  • Goede prestaties
  • lage prijs

Minpunten

• Windows Vista

Features Score: 4
Heb deze computer nu bijna een jaar en kan er geen problemen mee ondervinden
Het enige probleem wat er is ligt niet aan het apparaat maar aan Vista
Het duurt een tijdje voor mijn Lan verbinding in de lucht komt. Dit is na een herinstallatie supersnel
Echter na een maand in gebruikname wederom zo traag als dikke Stront door een trechter
Ik kan niet wachten om Windows 7 erop te gooien.

Maar voor het systeem Gekocht bij Computerland in December 2008 voor 485,-- Het is een super goed systeem en zeker goed genoeg voor Call of Duty World at war, modern warfare en Modern Warfare 2

Ik raad hem iedereen aan

Heb jij ook een Medion Akoya MD 8833?

Kun je misschien wat benchmarks geven voor wat betreft onderbouwing van de prestaties?
Verder, wat zijn de specs van dit ding, dat lijkt me wel belangrijk, en op welke settings speel je CoD? (voor 800*600 heb je aanzienlijk minder nodig dan 2560*1600 bijvoorbeeld).

En ik snap je negatieve punt niet helemaal, als jij Vista niet fijn vind dan zet je er toch gewoon een ander OS op.
Dit vind ik wel erg kort door de bocht, niet iedereen heeft er geld voor over om een nieuw OS op te zetten. Laat staan de kennins hiervoor. Misschien dat Medion alleen maar Vista ondersteund en geen XP / Windows 7. Tuurlijk kan je de drivers gewoon op zoeken bij de fabrikanten. Maar nogmaals; tijd en zin.

Kan het ook wel begrijpen, irritant OS, wissel dan gewoon :)
Ik raad hem iedereen aan
Leg eens uit hoe/waarom, wat voor software kreeg je nog meer. Welke games draai je erop. Pics etc.etc.
Dat is niet kort door de bocht vind ik, een OS hoeft niet belachelijk duur te zijn, zeker niet als je de licentie van vista weigert en je geld daarvoor terugvraagt.
Ja, dat kost tijd en zin, dat klopt, maar dan heb je wel een systeem dat fijn werkt, en dat is ook heel wat waard.
Vista out of the box is imho geen fijn OS. Maar na een dagje tweaken is het een van de fijnste OSen waarmee ik gewerkt heb.
Is dit mogelijk? Zelfs na een periode met een OS gewerkt te hebben? Upgraden naar Windows 7 bijvoorbeeld is inderdaad een stuk goedkoper dan een nieuw OS kopen. Maar toch. De tijd die je erin steekt is inderdaad niet rendabel aan hoeveel tijd je erachter zit. Maar weer, toch even er tot zetten.
Ik kan hier alleen maar mee in stemmen.
Kort maar krachtig.
In feite weet iedereen wel wat een pc is mag ik hopen ;)
Wel had je iets over de kast mogen zeggen, daarnaast mis ik welke videokaart in het systeem zit. Als je dat erbij vermeldt, dan kan je direct benchmarks achter wegen laten :)
Als je dat erbij vermeldt, dan kan je direct benchmarks achter wegen laten :)
Dat is ook niet helemaal zo. Genoeg OEMbakken die alsnog een of andere aangepaste versie gebruiken of gewoon een gare config hebben waardoor de prestaties van een van de onderdelen tegenvalt. Benchmarks zijn altijd handig.
btw hoeveel watt is de voeding die in die bak hangt ?