Specificaties Powerbank (universeel) - Bekijk alle specificaties

WakaWaka Power+ Zwart Review

LM1 19 oktober 2016, laatste update op 18 mei 2017, 113 views

WakaWaka Power+ Zwart

Een zonnepaneel, powerbank en zaklamp in één! Uitstekende bouwkwaliteit en technisch goed. Laadt snel op in de volle zon. Capaciteit is beperkt maar voldoende voor mijn gebruik. Prijs is stevig maar begrijpelijk doordat bij aanschaf ook een device wordt gedoneerd.

Pluspunten

• Laadt in de volle zon vlot op
  • Degelijk bouwkwaliteit
  • Ingebouwde zaklamp
  • Sympathiek concept (buy one = give one)

Minpunten

• Capaciteit niet bijster hoog (1 volle lading smartphone)

Het zonnepaneel is gemakkelijk op de zon te richten door het schanier. Als je hem buiten goed op de zon richt kun je hem binnen een dag opladen. Ik heb hem meestal binnen in het raamkozijn staan, en dan duurt het een stuk langer (bijna een week).

De batterij kan ook via micro-usb opgeladen worden. De capaciteit is beperkt, maar voldoende om mijn smartphone op te laden (S4 met een 9,88Wh batterij).

De twee ledlampjes kunnen op verschillende standen worden ingesteld (high, medium, low en SOS) en zijn op de hoogste stand goed bruikbaar als zaklamp. Kleurtemperatuur is blauwig wit, al is het warmer dan de eerste versie van de WakaWaka.

Het doel van WakaWaka is om het gebruik van kerosine lampen, kaarsen en wegwerpbatterijen voor verlichting in ontwikkelingslampen te verminderen vanuit zowel duurzaamheids als gezondsheids overwegingen. Dit doen ze d.m.v. een 'buy one, give one' programma: koop je een WakaWaka dan gaat er ook een naar een ontwikkelingsland/vluchtelingenkamp.

Al met al een technisch goed en handig device. Ook de achtergrond van het project is een plus wat mij betreft, maar dit heeft wel een weerslag op de prijs.

Heb jij ook een WakaWaka Power+ Zwart?