Specificaties Inkjet printer (Kleur) - Bekijk alle specificaties

Canon Pixma iP4700 Review

Remco de VriesNewbie 15 oktober 2009, 2.156 views

Canon Pixma iP4700

Pluspunten

• geen

Minpunten

• SNELHEID TE SLECHT
  • PRINTER STOPT ALS 1 VAN DE PATRONEN OP IS
  • START NIET MET OPDRACHTEN, DUURT EN DUURT...

Inktverbruik Score: 1
Muziekweergave Score: 3
Afdruksnelheid Score: 1
Drivers en stabiliteit Score: 1
Deze printer is echt verschrikkelijk, nog nooit zo'n vervelend apparaat gekocht, spijt dat ik hier geld aan heb uitgegeven. De kwaliteit van de prints is in orde, er is ook geen printer meer te krijgen die niet fatsoenlijk print, dus dat is standaard.

Maar de snelheid is zo verschrikkelijk. Je geeft een printopdracht en er wordt eerst een minuut niet gereageerd. Dan start de printer met een minuut of 4 heen en weer bewegen dat je je gaat afvragen wat hij in godsnaam doet. Daarna gaat er meestal een lampje knipperen alsof het papier op is of iets dergelijks. Er komt geen melding wat er mis is. Wanneer je hem dan uitzet gaat hij weer eerst een minuut of drie heen en weer bewegen zonder dat er iets gebeurd. Daarna gaat dan de powerknop knipperen. Uitzetten tijdens een opdracht die hij zou uitvoeren is dus alleen mogelijk (en veel snller ook) door de stroomkabel eruit te trekken.

Het is een regelrechte ramp. Bovenstaande doet hij overigens standaard, een rpintje kost mij gemiddeld een minuut of tien. Geen idee waarom, maar dit is te slecht voor woorden, niet kopen dus!!!!

• CANON PIXMA IP4700
  • Windows 7

Heb jij ook een Canon Pixma iP4700?

lol. En dan ook nog speciaal vandaag geregistreerd bij Tweakers om z'n klaagzang hier ten gehore te brengen.
Als je even wat googled voor reviews zul je ook vinden dat normaal gesproken de eerst pagina er veel sneller uitrolt. Dus of je hebt wat instelling verkeerd staan voor snel afdrukken of je printer is kapot, en dan richting winkel er mee en voor reparatie aanbieden.
Een paar buitenlandse reviews:
O, nog wat. Je ene negatieve eigenschap dat de printer stopt als 1 van de cartridges leeg is, is bij praktisch alle inktjetprinters om de kop te beschermen. Dus geen negatieve eigenschap maar een ingebouwde feature ter bescherming van je printer.

En PS: als je wilt weten wie die knakkers zijn, klik je even op hun naampje en dan krijg je wat meer gegevens over die knakkers, mits ze wat ingevuld hebben natuurlijk.

[Reactie gewijzigd door Wickedje op 15 oktober 2009 16:27]

Ik heb deze printer onlangs ook aangeschaft, voor mijn ouders dat wel, maar ik heb 'm zelf geinstalleerd en even in gebruik gehad. Ik moet zeggen dat dit een razendsnelle printer is. Aanzetten duurt 5 seconden en je eerste bladzijde text heb je in 15 seconden (vanaf het indrukken van het 'Print' knopje). Ik kan dan ook deze review absoluut niet volgen. Ik had hem ook al gelezen voordat ik de printer kocht, maar de review kwam niet echt geloofwaardig over. Anyway, lijkt erop dat je de printer niet goed geinstalleerd hebt (plaatsen van printkop/cartridges/calibratievelletje printen en geduldig wachten tot ie dit allemaal gedaan heeft). Maar als je het goed doet heb je er veel plezier van ;)
Dit exemplaar is zeker niet in orde. Daarnaast is de gebruiker dat zeker ook niet. Printer staat wellicht op hoogste afdrukkwaliteit stand, maar in dat soort zaken verdiept meneer zich zeker niet in. Ik vrees ook nogal wat achteloosheid van Remco bij de installatie van deze printer. Waarschijnlijk is de printer zelfs door hem zelf gesloopt.
Gast, dit is geen review maar een klaagzang. Ten 1e is de initialisatietijd van Canon gewoon aan de lange kant. Ten 2e, de problemen die je daarna noemt duiden op een probleem met de printer. Opsturen voor reparatie dus.
En wie zijn die twee knakkers dan die binnen een uur na het online brangen van inderdaad mijn klaagzang gaan reageren hierop. Geloof het of niet, maakt mij allemaal niks uit, maar het apparaat is langer bezig met zichzelf dan met jouw opdrachten. Vraag me ook echt af wie bij Canon dan denkt, dit is een goed product, mensen vinden het fijn als ze eerst een uur mogen wachten op een A4-tje, dat onthaast ze wat in tijden van drukte…

En PS: Google wat je wilt, maar de eerste pagina laat een minuut of tien op zich wachten, maar wanneer die eenmaal komt, volgt de rest wel 'gewoon'… En het apparaat is niet stuk, al lijkt het daar wel het meeste op.
Wat een attitude...

Welnu als de printer volgens jou zeker niet stuk is, mooi zo. Ga daar dan maar lekker van uit een koop een nieuwe. Wij gaan er niet van wakker liggen hoor.
Er werd hier gewoon geprobeerd het probleem te verklaren, maar blijkbaar ben jij meneer de expert die alles beter weet. Dit kan mij trouwens helemaal niets schelen, maar als je koopadviezen gaat geven aan andere mensen om deze printer niet te kopen zou ik toch graag zien dat je je feiten op een rijtje hebt.

Een klaagzang van een koppige persoon die alles toch beter weet zijn we hier liever kwijt dan rijk :z
Remco de Vries, hoeveel moet je er voor hebben? O-)