Samsung Syncmaster 940BF Review

sPENKMAN 15 oktober 2009, 449 views

Samsung Syncmaster 940BF

Pluspunten

• 3 jaar garantie
  • geen enkele weigerende (sub)pixel gehad
  • Helder beeld
  • Simpel doch net design

Minpunten

• Power knop had iets groter mogen zijn, uitschakelen van de schermen moet nu iets te nauwkeurig. Op de 226bw is dit al reeds het geval.

Zo'n 2,5 jaar geleden was mijn 17" CRT monitor overleden en was ik op zoek naar een goed TFT scherm. Na verschillende schermen te hebben afgewogen uiteindelijk voor twee Samsung 940bf schermen gegaan van 19".

Inmiddels maak ik dus al 2,5 jaar gebruik van deze schermen en ze bevallen me nog steeds uitstekend. Twee weken geleden begaf een van de schermen het (beeld was tamelijk donker en ging na een paar tellen uit). Na een belletje met Samsung de nodige gegevens ontvangen om het scherm retour te sturen daar deze nog onder garantie zat. Inmiddels ben ik 8 dagen verder en heb ik het scherm vanmiddag alweer teruggekregen. Ze hebben de IP board vervangen en het scherm werkt weer als vanouds.

De schemen worden alround gebruikt maar voornamelijk voor 2d gebruik (internet, development) maar ook een spelletje wordt er regelmatig op gespeeld. Ghosting heb ik nog nooit terug gezien in ieder geval :)

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 940BF?