Asus A7N8X-X Review

CS-AlCoHoLiC649 19 april 2005, 176 views

Asus A7N8X-X

Pluspunten

• Bord wordt zwaar mishandelt, maar blijft gewoon werken
  • Zeer stabiel

Minpunten

• Geluid is beroerd
  • Geen SPDif bracket meegeleverd
  • FSB boven 220MHz is moeilijk haalbaar
  • Netwerk presteerd slecht

Layout Score: 4
Ik heb het bord al zo'n 1,5 jaar, en hij werkt nog perfect. Zelfs met een voltmod erop (sinds het begin) draait hij nog 100% stabiel. Ik heb ook problemen gehad met 2 voedingen met te lage en te hoge voltages, maar dit had ook geen effect op de werking.

Ik heb er diverse soorten videokaarten, geheugen en PCI kaarten in gehad, en alles draaide naar behoren. Eigelijk heb ik alleen problemen gehad met de onboard meuk.
Het onboard geluid is belabberd. Drivers werken niet altijd, en het kraakt heel erg. Het onboard netwerk presteerd ook al niet te best. Bij redelijke CPU belasting daalt de troughput al snel tot een laag nivo.

De overklok opties zijn voldoende. Met name door de ondersteuning van de Uberbios. Geheugen haalt zelfs 220MHz CAS 2-2-2-2 op dit bord. Meer dan 215MHz haalt ie niet stabiel in 3Dmark en dergelijk. Zelfs degelijke koeling op de chipset of ene andere bios heeft hier geen invloed op.

• Duron 1600@XP2400MHz 2.03Vcore
  • 512MB noname 333MHz DDR
  • 256MB Winbond BH-5 400MHz DDR
  • XFX Ti-4200 8x AGP
  • Soundblaster Live Digital 5.1
  • Windows XP

Heb jij ook een Asus A7N8X-X?