Specificaties 8GB DDR3 (kit van 2) @ 2.400Mhz - Bekijk alle specificaties

Kingston HyperX Predator HX324C11T2K2/8 Review

Rubyrubyruby 18 oktober 2016, laatste update op 18 oktober 2016, 160 views

Kingston HyperX Predator HX324C11T2K2/8

2400 MHz.. moet ik nog meer vertellen? Ja? Het feit dat het ram geheugen zo hoog geclocked is geeft niet veel betere prestaties(boeeee) de latency(te vinden in de naam als C11) is wel een belangrijke factor. Deze is echter niet veel beter dan de gemiddelde 1600MHz alternatieve(boeee). Ja sorry!

Pluspunten

• Bragging rights
  • "future proof" (ownee wat zeg ik nu?) aangezien de trend van sneller geheugen waarschijnlijk gebruikt gaat worden in optimalisatie van nieuwe software (don't quate me on this)
  • prachtig afgewerkt (in m'n rode kast XD gelukkig heb ik geen window)

Minpunten

• Vrij hoog (maarja dat zag je al in de specs)
  • weinig prestatie verschil met 1600MHz geheugen.
  • Niet te overclocken(de mogelijkheid bestaat wel, maar er is niets meer uit te krijgen).

Stabiliteit Score: 5
Ik heb er een uitgebreide review van gemaakt, omdat ik open sta voor ervaringen en feedback.

Heb jij ook een Kingston HyperX Predator HX324C11T2K2/8?

de cas latency van ddr3 en ddr4 is geen goed vergelijk, je moet de werkelijke latency tijden in nanosekondes vergelijken, dan komen de latency tijden dichter bij elkander... de zgn. true latency die je tevens hier op tweakers vindt wanneer je bij de specifikaties van dit setje kijkt...
Misschien was ik inderdaad wat te kort door de bocht, ik bedoelde te zeggen dat als je uitrekend wat de latency is bij een gemiddelde DDR3 1600MHZ geheugen en het DDR3 2400 MHZ geheugen van de Predator, je niet veel voordeel hebt in vorm van snelheid. (De cpu heeft wel meer mogelijkheden om het geheugen te benaderen natuurlijk). Vaak wordt er gedacht sneller is beter, maar ik wilde in het kort vertellen dat als iemand denkt "Hee dat is snel, dat koop ik!" je er niet per see beter uitkomt.

Ik heb me niet verdiept in DDR4 geheugen en kan hier geen uitspraak over doen.
ik zie nu pas dat het een ddr3 setje is... maar goed wellicht geldt daar hetzelfde..
ik had in mijn vorige build een ddr3 setje met een cas latency van 9, maar de true latency is 11,25.
in mijn nieuwe build (die alleen afwijkt in mobo/proc/geheugen), zit een ddr4 set, met een cas latency van 16, maar met een true latency van 13,33 (of zoiets). die draait op 2400mhz.

er zijn zoals bij processors, meerdere faktoren die de werkelijke snelheid van het geheugen bepalen, daarin je heb geheel gelijk.

toch, waarom heb je het gevoel dat de prestaties niet omhoog gaan, geheugen bandbreedte is programma afhankelijk, adobe photoshop en andere adobe programma's hebben er voordeel bij.
je zou er een synthetische benchmark op los kunnen laten, maar het probleem van synthetische benchmarks dat ze niet de werkelijke, praktische prestaties representeren. zoals al gezegd, programma afhankelijk, niet elk programma is geheugen intensief, of leunt op het ram geheugen, en de proc is ook van belang.

merkbare prestatie verschil in dagdagelijkse dingen zul je niet ondervinden. wel bij geheugen-intensieve programma's wellicht.

je zou als het wil weten beter moeten onderzoeken, maar ook daarin; er bestaan verschillende visies, al is er wel een kompromis-mening. latency zegt niet altijd zo erg veel over de snelheid, heeft zeker invloed, maar andere faktoren, kunnen de latency-faktor laten verdwijnen.

[edit: ik had het moeten weten een cas latency van 11 bij een ddr4 setje, is ekstreem, wellicht bestaan ze, maar dan zer prijzig. het ddr3 setje dat ik had, liep op 1600mhz overigens. overigens de geheugengrootte heeft ook zeker invloed op de prestaties, ik heb nu 32gb, en dan is het prestatieverschil bij bij voorbeeld after effects, zer duidelijk merkbaar...
8gb is niet erg veel, maar het hangt af waar je de peecee voor gebruikt, natuurlijk.]

[Reactie gewijzigd door sada op 19 oktober 2016 10:32]