Seagate NAS HDD, 4TB Review

Rubyrubyruby 18 oktober 2016, laatste update op 18 oktober 2016, 393 views

Seagate NAS HDD, 4TB

Ik hoorde goede verhalen over Seagate garantie service, wat de doorslag gaf om een HDD van hen te proberen. Echter is deze HDD waarvan de schijven beter gebalanceerd zijn dan een gemiddelde schijf(claim Seagate) vrij luidt. Ook de koppen zijn hoorbaar van 8 meter afstand in een stille ruimte(slaapkamer).

Pluspunten

• prijs/opslag verhouding
  • garantie ervaringen op internet
  • snel genoeg om het maximale uit een Gbit netwerk te halen.

Minpunten

• De Schijf is luidt als de platen spinnen
  • de koppen zijn ook extreem luidt
  • Dit komt waarschijnlijk omdat ik ZFS gebruik, maar de koppen bewegen aggressief over de schijf heen

Ik heb er een uitgebreide review van gemaakt, omdat ik open sta voor ervaringen en feedback. Een warme HDD presteert langer (ik ben dat onderzoek even kwijt kom er nog op terug), waardoor ik hierop geen mening heb(heb het zelfs nog nooit gecheaked).

Heb jij ook een Seagate NAS HDD, 4TB?