Specificaties 500GB 3.5" HDD met USB 2.0 - Bekijk alle specificaties

Seagate Desktop External Drive 500GB Zwart Review

kronolith 14 oktober 2009, laatste update op 14 oktober 2009, 1.078 views

Seagate Desktop External Drive 500GB Zwart

Pluspunten

• Goedkoop
  • Stil
  • Strak design

Minpunten

• Geen e-sata

Mobiliteit Score: 3
Zoals een echte tweaker weet heb je nooit genoeg schijfruimte dus heb ik (al weer een tijdje terug) gekozen voor een externe schijf zodat ik weer even genoeg ruimte had. Ja je leest het goed, had, want deze schijf is inmiddels ook al weer bijna vol, maar dat ligt waarschijnlijk eerder aan mij dan aan de externe schijf ;) Waarom koos ik voor deze en niet voor een andere? Tja moeilijk te zeggen. Ik zag deze staan en dacht: “die past wel mooi naast mn scherm” dus heb ik hem maar gekocht :P Logisch toch?

Design
Het design van deze schijf is behoorlijk strak, en zal op veel bureau’s een plekje kunnen vinden, aangezien hij niet groot is. De bovenkant is gemaakt van een glimmend plastic (waar overigens erg snel vingervlekken op te zien zijn) en ziet er strak uit! Verder zijn er op de behuizing geen knoppen oid te vinden, het enige wat je kunt zien zijn een logo en een activiteits-ledje (wat overigens mooi is weggewerkt!)

Installatie

Ik heb deze schijf getest op Windows XP Professional enWindows Vista Home Premium. Nadat ik de doos had uitgepakt, de adapter had aangesloten en de USB 2.0 kabel in mn pc had geplugd werd hij meteen herkend en kon ik meteen aan de slag. Ik had overigens ook niks anders verwacht!

Gebruik

De schijf heb ik tot nu toe vooral gebruikt als opslag voor mijn muziek en downloads. Het maakt voor mij dus niet uit dat er geen e-sata aansluiting aan zit, al vind ik het wel een misser van Seagate. Had dan de prijs 5 euro hoger gemaakt en er een e-sate aansluiting in gemonteerd, maar dat zal wel te simpel gedacht zijn van mij. De resultaten zijn niet al te snel maar dat maakt voor mij niet uit, ik heb toch geen snelle externe schijf nodig. In HD Tune haalt de schijf een gemiddelde Transfer Rate van 27 MB/s en een gemiddelde Acces Time van 15.6 ms.

Ik moet wel even zeggen dat hij wel stil is! Zelfs als je HD Tune aanzet hoor je bijna niks van deze schijf. Dit komt waarschijnlijk doordat hij op een aantal rubberen voetjes staat. Goed gedaan van Seagate!

De Seagate heft genoed ruimte, is stil, betrouwbaar (ik heb tot dusver geen problemen ondervonden) en ziet er goed uit. Deze schijf is zeker het overwegen waard als je de e-sate poort kunt missen en je op zoek bent naar een mooie, stille schijf!

PS: Plaatjes/foto's komen morgen!

Heb jij ook een Seagate Desktop External Drive 500GB Zwart?

- sigh -
Ik moet beter leren lezen :+
Er stond een vraag in die al in het artikel werd beantwoord...

[Reactie gewijzigd door Scarabeast op 7 december 2010 21:43]