Salora 32LED1500 Zwart

Specificaties 32" • HD Ready • LCD • 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Salora 32LED1500 Zwart Review

Alabastine 16 oktober 2016, laatste update op 16 oktober 2016, 1.458 views

Salora 32LED1500 Zwart

Goed helder beeld, kleuren minder, maar wel een goede TV voor het geld.

Pluspunten

• scherp, helder beeld
  • prijs
  • functionaliteit

Minpunten

• oranje/rood enigszins flets
  • backlighting zichtbaar

Hallo allemaal,

Aangezien er nog geen reviews zijn voor deze TV en er denk ik wel geïnteresseerden zijn zal ik het ijs maar breken. Ik heb wel een review gezien van een grote versie van deze TV, maar ik moet zeggen dat ik dit product toch echt anders ervaar.

Ik heb deze TV gekocht om toch wat meer uit mijn Xbox 360 te halen en voor het kijken van films en series. Gezien mijn beperkte budget als student heb ik een tijdlang op marktplaats gekeken maar daar zat nooit echt iets bij waar ik een goed gevoel over had.

Toen kwam ik deze TV tegen, in de aanbieding op Wehkamp.nl voor €169,95 inclusief verzendkosten. Na even de reviews door gekeken te hebben op Wehkamp.nl heb ik de knoop doorgehakt; een dag later was de TV bezorgd en geïnstalleerd.

Ik heb hem nu een paar weken en moet zeggen: ik ben er érg tevreden over, het beeld is helder en goed scherp en het model zelf ziet er (vanaf de voorkant althans) gelikt uit, met een smalle, glanzend zwarte rand en een met glas bedekte voetplaat.
Maar op bepaalde momenten is wel te zien dat de TV een budgetmodel is.

Met name de kleuren oranje en rood komen ietwat flets over, echter niet op zo'n manier dat de gemiddelde gebruiker zich eraan zal storen. Echte film- en gameliefhebbers die altijd het beste materiaal willen hebben zullen dit denk ik wel een echte stoorfactor vinden, maar dat is naar mijn idee ook niet de doelgroep. Groen en blauw komen daarentegen wel goed uit naar mijn idee.

Ook aan de backlighting is te zien dat de TV goedkoop is; deze is tijdens de aftiteling van films goed zichtbaar en mogelijk ook tijdens donkere scenes, zelf heb ik er nog niks van gemerkt tijdens het kijken van films en het spelen van games. Dat zijn over het algemeen wel kleurrijke films en games geweest en lang niet altijd in een donkere kamer, dus misschien dat de horror-liefhebber er wel last van zal hebben.

Ook is het aantal HDMI-ingangen wat laag (2, ik heb anders vermeld zien staan, maar het zijn er twee), ik heb nu mijn computer en Xbox aangesloten en dan zit hij ook vol. Dit is echter wel makkelijk en goedkoop op te lossen met een HDMI-switch (3x1 inteligente HDMI switch kost op dealextreme onder de €6). De ingebouwde USB-aansluiting is daarentegen wel fijn om te hebben, maar omdat de ingebouwde media-speler het geluid van sommige .mkv bestanden niet afspeelt speel ik bijna alles alsnog vanaf mijn PC af.

Het geluid dat uit de boxen komt is erg slecht, maar dat is volgens mij ook wel te verwachten voor zo'n dunne, goedkope TV. Ik was hier op voorbereid en had al een speakersetje klaarstaan. Nu ben ik dik tevreden over mijn setup.
Al met al een goede TV voor het geld, maar het verschil met high-end modellen is wel zichtbaar als je weet waar je op moet letten.

gr,
Alabastine

Heb jij ook een Salora 32LED1500 Zwart?