Denon D-M40 (DAB) Zilver/Zwart

Specificaties 2.0-set - Bekijk alle specificaties

Denon D-M40 (DAB) Zilver/Zwart Review

Boomtak 16 oktober 2016, 1.907 views

Denon D-M40 (DAB) Zilver/Zwart

Wat een mooi geluid voor zulke kleine speakers. Speelt MP3, WAV etc. af. Luxe uitstraling. Denon, dus kwaliteit. DAB-voorkeurzenders waren wat lastiger in te stellen en moest handmatig gebeuren..

Pluspunten

• prima geluid
  • mooie kleine afmeting
  • veel mogelijkheden
  • meerdere aansluitmogelijkheden
  • kwalitatieve uitstraling

Minpunten

• DAB voorprogrammeren lastiger dan FM
  • DAB antenne een kabeltje
  • geen mogelijkheid om meerdere speakers aan te sluiten

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik was al fan van Denon en zocht nog een mini setje voor op zolder, bij het fitness apparaat. Ik wilde graag DAB en de mogelijkheid om mp3 en CD te luisteren. Ik kwam op dit setje, maar vond de prijs aan de hoge kant. Ik wilde per se de zilveren. Ineens was hij ergens 80 euro minder duur, dus meteen aangeschaft. Het geluid is echt zeer goed, mooie bas. Midden toon misschien iets aan de hoge kant, maar ben nog aan het afstellen naar mijn smaak.
DAB zenders programmeren vond ik lastig, FM wordt wel automatisch in de voorkeur gezet. DAB moest ik handmatig doen. Misschien lag dat aan mij, maar het staat ook niet duidelijk in de handleiding beschreven. iPad aangesloten gehad, zo heb je ook internetradio!
De standaard speakerdraden heb ik niet gebruikt want ik had nog meters monster cable over.
Wat ik vreemd vind is dat als je het systeem hebt uitgeschakeld en je wilt de klok in beeld hebben, kost dat evenveel stroom als dat het systeem is ingeschakeld.

Heb jij ook een Denon D-M40 (DAB) Zilver/Zwart?