Samsung UE49KU6400S Zilver Review

iglo 14 oktober 2016, 938 views

Samsung UE49KU6400S Zilver

Voor deze prijs de beste tv: mooi beeld, prima geluid, strak design en genoeg in te stellen naar eigen smaak. Kijk en vergelijk.....

Pluspunten

• Perfecte prijs/kwaliteit
  • goed geluid
  • mooi beeld
  • strak design

Minpunten

• geen draaibare voet
  • maar 3 HDMI aansluitingen

Na 3 jaar ging mijn LG42LM640S toestel kapot. Nu een luxeprobleem: wat gaat het worden. Diverse sites en fora bezocht kom ik tot de conclusie dat ik ga voor deze Samsung of de Sony Bravia KDL_50W805C. Ultra HD of Full HD: als leek merk je er niet zoveel van en persoonlijk kijk ik haast geen 4K content. Prijs moest rond de 700 liggen.
Mijn LG had 3D maar dat is niet iets wat ik zou gaan missen: in het begin een leuke gadget maar verder deed ik er niets mee. Wel wilde ik minimaal 49 inch en een mooi beeld ( subjectief natuurlijk )

Standaard zijn er een aantal vooringestelde smaken qua beeld. Ziet er allemaal goed uit maar is het allemaal net niet. Wanneer je Googled kom je genoeg sites tegen die tips hebben op het gebied van beeldinstellingen voor dit toestel.

In de winkel kon ik de Sony en Samsung goed vergelijken en het beeld van de Samsung viel meteen in de smaak. Het geluid is boven verwachting goed, De LG was ik gewend maar daarbij gebruikte ik externe luidsprekers van mijn oude surroundsysteem......
Bij de Samung is dit niet nodig: stemmen zijn helder en goed te verstaan. Ook films zijn goed te volgen.

Voor dit geld kun je volgens mij geen beter toestel kopen: mooi beeld en design, goed geluid ( voor een platte tv ) en genoeg om te spelen met de instellingen. In de appstore staat ook een App van Samsung om het toestel met je telefoon te bedienen: werkt prima!

Minpuntje? Geen draaibare poot. Dat mis ik een beetje maar weegt niet op tegen de positieve ervaringen van de Samsung!
Voor mensen die Ziggo hebben: de plaast waar de module achterin het toestel moet lijkt mij een beetje gammel. Persoonlijk gebruik ik glasvezel icm een Amino, hier heb ik dus geen last van. DIt kost mij ook een HDMI aansluiting en dan zijn 3 aansluitingen wat aan de krappe kant als je meerdere apparaten met HDMI hebt.

Heb jij ook een Samsung UE49KU6400S Zilver?