Maxtor DiamondMax Plus 9 200GB , 200GB Review

Outerspace 19 oktober 2005, laatste update op 20 oktober 2005, 632 views

Maxtor DiamondMax Plus 9 200GB , 200GB

Pluspunten

• Qua prestaties van deze schijf ben ik wel te spreken. Hij was redelijk vlot en met spelletjes heb ik nog nooit problemen gehad. De schijf is op zich redelijk koel (25/30 graden) en ik heb er nog een kleine hd koeler op gezet voor de zekerheid.
  • Ook Maxtor zelf heeft mij goed geholpen dmv email. Top dus

Minpunten

• Ik heb deze schijf een poosje geleden gekocht (januari jl.) en hij beviel mij goed tot mijn eerste crash. Hij was na 2 maand al helemaal gecrashed en ben dus 150GB aan data kwijt geraakt.
  • Gelukkig kon ik met deze schijf terug naar Norrod waar ik hem heb besteld. Natuurlijk dom dat ik dat niet heb gedaan, omdat ik dacht dat het wel eenmalig zou zijn.
  • Mijn schijf heeft het tot vorige week dinsdag (11 oktober) volgehouden, maar hij is nu alweer gecrashed. Ik heb hem met maxblast bekeken, en ik moet hem RMA opsturen.
  • Conclusie: hij is bij mij erg snel stukgegaan. Vergeleken met mijn WD 120GB schijf is dit veel te snel. Die houdt het nu al immers 4 jaar vol (als het niet meer is).

Qua betrouwbaarheid schort het hem wel een beetje, ik had er in ieder geval meer van verwacht. Hij is namelijk al 2x zwaar gecrashed. Dat is natuurlijk 2x te vaak, vooral als je ziet dat mijn oude schijf het al 4 jaar zonder crashen volhoudt.

Heb jij ook een Maxtor DiamondMax Plus 9 200GB , 200GB?

Waarom heb je 2 sterren gegeven aan de compatibiliteit? Werkt de HD in sommige systemen niet?
Compatibiliteit is gewoon goed volgens mij met deze schijf. De Diamonmax 10 had toch problemen met chipsets??
De betreffende schijf heb ik ook in mijn systeem hangen (SATA) en heb tot nu toe geen enkel probleem ermee gehad. Alleen de installatie op een Elitegroup-moederbord is een zeer omslachtige en lastige klus, maar dat ligt aan het moederbord. Heb daarom een paar weken geleden een nieuw bord gekocht (MSI K8N Neo2 Platinum) en dat connect perfect.
Mijn HDD hangt in een HDD-koeler (Arctic) en blijft met 25 graden mooi op temperatuur (ook met videobewerking).
waarom neem je die negatieve punten niet op in de product survey?
en die problemen waren toch alleen met een nforce chipset maar daarwas een bios update voor
@cizzerd.
Misschien ben ik het vergeten goed te zetten, ik weet het niet meer :?

Betrouwbaarheid ben ik vergeten in te vullen denk ik, maar ik zou hem 2 blokjes/sterren geven.
[edit]
Ik heb hem aangepast hoor :>