Specificaties 23,8" @ 1920x1080 (AH-IPS, 5ms) - Bekijk alle specificaties

LG 24MP68VQ Zwart Review

Joeryy 13 oktober 2016, laatste update op 13 oktober 2016, 2.088 views

LG 24MP68VQ Zwart

3 van deze monitoren gekocht maar het kwaliteit van het beeld is heel erg slecht, zie de afbeelding. Links is zoals het normaal hoort te zijn en rechts is hoe het daadwerkelijk op het scherm te zien is. Het enige voordeel is de dunne rand.

Pluspunten

• Dunne rand

Minpunten

• Slecht beeldkwaliteit

Heb jij ook een LG 24MP68VQ Zwart?

Ik ben wel benieuwd naar de plaatjes, maar k zie ze niet...
Als het goed is zijn ze nu wel zichtbaar.
Ik zie alleen geen verschil. Heb je misschien een groter plaatje van die met de taakbalk? Mijn monitor is ook geen Eizo...misschien ligt het daar aan :|
Ook hier weinig verschil. Dell U2515H. Enkel de foto met de scrollbar toont aan dat hij wat blurry lijkt te zijn? Ik neem aan dat je gewoon via photoshop/bewerkingsprogramma gesimuleerd hebt hoe het eruit ziet?

Lijkt me sterk dat deze monitoren (alle drie) zo'n wazig beeld geven. Aangesloten via HDMI/DVI ?
Via VGA moet je soms eens een soort calibratie doen (vind je vast wel ergens in de instellingen van het scherm)
Als je bijvoorbeeld een grijze vierkant op een witte achtergrond hebt, zijn de randen van de grijze vierkant vervaagd.

Ik heb de schermen inmiddels al weer terug gestuurd.
Heb je inmiddels al een alternatief gevonden?
Gelukkig wel, ik heb inmiddels de Dell S2415H binnen gekregen, voor de zelfde prijs en tot nu toe is het zeker een aanrader. Wel een reflecterend scherm, maar daar kan ik gelukkig mee leven.

Vergeleken met deze monitor is de LG monitor echt triest en raad ik het ook niemand aan om hem te kopen. De LG monitor heeft heel veel backlight bleeding, op alle 3 de monitoren die ik gehad heb.

De prijs/kwaliteit verhouding is gewoon niet goed.
Voor de prijs is de Dell S2415H een goede keuze. De HP 24es lijkt mij ook wel interessant, maar ik heb nog geen testresultaten kunnen vinden. Ik heb ook overwogen om de LG te kopen, maar op de meeste video's bleek de backlight bleed toch net iets te hoog te zijn.
De HP 24es was ik ook aan het overwegen. Deze heb ik niet gekozen omdat het geen VESA mount heeft en er in vergelijking met de Dell monitor weinig echte reviews over te vinden zijn (zoals https://pcmonitors.info/reviews/dell-s2415h/).

Verder lijkt het een erg goede monitor.
Ah inderdaad, ik zie het. Wat raar. Vreemd probleem van dit model.

[Reactie gewijzigd door RCFProd op 22 oktober 2016 12:35]

Ik heb de LG 24MP68VQ ook in bezit (zie review) bevalt nog steeds prima.
Zelf heb ik geen last van de problemen van de wazige afbeelding.
Wellicht een maandagmorgen model?
Dat lijkt mij sterk, aangezien ik er 3 van gehad heb. Alle drie precies het zelfde probleem.
Het ligt dus toch niet aan mijn ogen.
Ik werk sinds kort op mijn stage met dit scherm. En merk vooral bij word in het ribbon dat de tekst blurry is.
Sleep ik hetzelfde venster naar het 2e scherm (windows tablet scherm) dan is het daar gelijk scherp.

Al aan alle instellingen gezeten maar krijg het niet voor elkaar het beter te krijgen :-(
Ik heb het aangepast en het lijkt nu inderdaad een stuk beter.
Bedankt!
Heeft deze monitor 1 of 2 hdmi poorten?
Je kunt natuurlijk nooit afwijkingen van de monitor demonstreren via een screenshot. Want het screenshot is niets anders dan de digitale informatie die de computer naar de monitor heeft gestuurd. Om een afwijking van de monitor te demonstreren moet je er een foto van maken met een camera.