Specificaties Inkjet all-in-one (Kleur) met WiFi - Bekijk alle specificaties

HP Envy 5640 e-AiO Review

Max2000 13 oktober 2016, laatste update op 17 oktober 2016, 609 views

HP Envy 5640 e-AiO

Een mooi afgewerkte printer met een goed prijs-kwaliteit verhouding. De printer heeft veel handige features zoals, dubbelzijdig afdrukken, printen via WiFi. De printer heeft ook een papierlade en een sd-kaart slot. Verschillende web functies zijn voor ge´nstalleerd.

Pluspunten

• Mooi design
  • Neemt niet veel ruimte in beslag
  • SD-kaart slot
  • Dubbelzijdig printen
  • Printen via WiFi
  • Papierlade
  • Scannen, kopiŰren, printen
  • Speciale lade voor 10*15 cm fotopapier

Minpunten

• De printer heeft geen LAN-poort
  • De printer heeft geen USB-poort voor afdrukken vanaf een USB-stick

Scansnelheid Score: 3
Scankwaliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 4
Afdrukkwaliteit Score: 4
Drivers en stabiliteit Score: 5
Inktverbruik Score: 4
Dit is een hele handige printer voor thuisgebruik. De printer gebruikt niet heel veel inkt per afdruk.
Een mooie aanvulling is dat je kunt printen vanaf een SD-kaart. Stel dat je foto's van een SD-kaart wilt printen.
Via het touchscreen op de printer kun je gemakkelijk foto's selecteren die je wilt afdrukken. In de printer zit ook een speciale lade voor fotopapier van 10*15 centimeter. Als je over dit papier beschikt kun je dat in de lade doen. Je kunt dan heel makkelijk de foto's van de SD-kaart op het fotopapier printen.
Op mijn pc heb ik geen ge´ntegreerde kaartlezer zitten, ook heb ik geen losse kaartlezer. Pas kwam ik erachter dat je het SD-kaart slot op de printer ook als kaartlezer kunt gebruiken. Als de printer en de computer beide met elkaar verbonden zijn, kun je de SD-kaart in het SD-kaart slot stoppen. De computer herkend de SD-kaart dan gewoon, en je kunt lezen en schrijven op de SD-kaart. (Let op: ik heb dit alleen in Windows7 getest)

Wat wel jammer is, is dat deze printer geen USB-poort aan de voorkant heeft. Het zou makkelijk zijn als je gewoon documenten rechtstreeks van de USB-stick af kon drukken. De printer heeft wel gewoon een USB-B poort voor configuratie met de pc. Maar afdrukken vanaf een USB-stick is dus niet mogelijk.

Zoals al eerder gezegd heeft de printer een lade voor fotopapier. Ook heeft de printer een lade voor het gewone papier. Als je dit papier aanvult vraagt de printer welk papier erin zit. Vaak gebruik je natuurlijk gewoon A4 normaal printpapier. Maar je kunt ook fotopapier in de printer stoppen en dan selecteren dat er fotopapier in zit. De printer past zijn afdrukkwaliteit dan aan, aan het afdrukken van foto's op fotopapier.
De printer is dus onder andere handig voor het afdrukken van foto's.

Ook is het mogelijk om via WiFi af te drukken. Je kunt dan bijvoorbeeld documenten gelijk vanaf je telefoon afdrukken.
Wat jammer is aan het printer via het netwerk, is dat er geen LAN-poort op de printer zit. Je kunt de printer dus minder makkelijk inzetten als netwerkprinter.

De lade waar het standaard papier in zit is een afgesloten lade. Dit ziet er mooi afgewerkt uit. Zo gaat het papier ook niet kreukelen omdat het in een afgesloten lade zit. Als je een printopdracht geeft, schuift er automatisch een klepje uit. Dat klepje vangt dan het uitgeprinte papier op, zodat de printjes niet vallen.

Ook kan de printer dubbelzijdig printen. Je kunt dit ook nog zo instellen dat alles automatisch dubbelzijdig afgedrukt word.

De printer heeft ook nog de mogelijkheid tot scannen en printen.

De installatie gaat heel makkelijk met de bijgeleverde drivers.

Kortom, een handige printer voor het gebruik thuis.

Heb jij ook een HP Envy 5640 e-AiO?

Geen USB poort, ik neem aan alleen de front USB? Nog wel gewoon een USB-A B* poort aan de achterkant voor configuratie? Dacht bij het zien van de kop helemaal geen USB meer op nieuwe printers :+

[Reactie gewijzigd door aadje93 op 16 oktober 2016 09:58]

Ik heb dezelfde printer staan. De printer heeft een USB type-B poort aan de achterkant waarmee je hem kunt verbinden met je pc. Echter heb je die usb poort niet perse nodig om de printer te configureren de meeste instellingen zijn namelijk via het touchscreen van de printer te bereiken of via je browser als je via Wi-Fi met de printer verbonden bent.

Nette review Max2000, Naar mijn mening heb je de meeste punten goed naar voren hebt gehaald en besproken.

[Reactie gewijzigd door -zeehond op 15 oktober 2016 21:42]

Inderdaad wat zeehond zegt,
Wel een USB-poort om de printer met de pc te verbinden,
maar geen USB-poort om vanaf een USB-stick te kunnen printen.
Ik zal het in de review even aanpassen.
okÚ duidelijk, het kon zijn dat nieuwe printers geen usb B poort meer hadden, maar gelukkig nog wel dus!