Specificaties 15,6" (1920x1080), 1TB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus ROG GL552VX-CN267T Review

RoobinW 12 oktober 2016, laatste update op 24 april 2017, 703 views

Asus ROG GL552VX-CN267T

Paar dagen geleden deze laptop gekocht. Ik was opzoek naar een laptop die mijn desktop kon vervangen, omdat ik er één voor school nodig heb. Ook wou ik er zonder problemen muziek op kunnen produceren en een beetje op gamen. Dat kan deze laptop allemaal perfect!

Pluspunten

• Scherm
  • CPU goed genoeg voor van alles
  • Quad core
  • Goed genoeg om op te gamen
  • Toetsenbord

Minpunten

• Gewicht, maar niet hinderend
  • Bloatware, bloatware en nog eens bloatware
  • Vingerafdrukken blijven lang zitten
  • Na 1 dag al vetvlekken zichtbaar
  • Veel stof blijft plakken
  • Normale prijs
  • Geen SSD

Paar dagen geleden deze laptop gekocht. Ik was opzoek naar een laptop die mijn desktop kon vervangen, omdat ik er één voor school nodig heb. Ook wou ik er zonder problemen muziek op kunnen produceren en een beetje op gamen. Na eerst een laptop met een i5 6200 te hebben bestelt kwam ik erachter dat deze niet goed genoeg was voor het produceren. Wanneer een project groter werd kreeg ik al snel problemen met de processor: stotterend geluid, ook wel underrun genoemd.
Deze laptop heeft er geen problemen mee. Het zelfde project nam maar de helft van de CPU in beslag van deze i7 in vergelijken met de i5 6200. Perfect dus.
Gamen is ook prima mogelijk op deze laptop. Niet op de hoogste settings, maar dat is voor mij geen probleem.
Het scherm is erg mooi, goede kleur weergave en geen reflectie. Ook bij veel licht van buiten.
Het toetsenbord is ook erg fijn. Het voelt niet goedkoop aan.

Ik heb deze laptop gekocht toen hij in de aanbieding was voor 849EUR bij Alternate. Voor deze prijs is de laptop geweldig. Toch zou ik voor de normale prijs van 1000EUR deze laptop niet kopen. Voor 1000EUR heb je ook een MSI laptop met de zelfde specs, maar met een betere GPU (GTX 960m)

Jammer genoeg heeft deze laptop geen SSD, maar de HDD die er in zit doet zijn ding goed.

Zeker halen als deze laptop in de aanbieding is dus.

UPDATE!!:
Nu bijna 2 maand in gebruik. Nog steeds tevreden over de laptop. Heel af en toe in het begin viel het scherm op zwart en reageerde hij nergens op, maar dat heb ik nu al een maand ongeveer niet meer. Gamen gaat prima, muziek maken ook niks aan de hand. Bloatware grotendeels er af gegooid. Voor de prijs die ik betaalde (¤850,-) is het een perfecte laptop en hij is voor die prijs daarom ook zeker aan te raden. Maar als je die 100-150 euro extra kunt missen zou ik toch voor een laptop gaan die de 960m GPU heeft. Weinig verschil, maar je kunt er net wat beter mee gamen.

UPDATE 2
De laptop liep vaak vast. Terug gestuurd naar de fabrikant. Ze hebben toen het moederbord vervangen. Nu doet hij het echt perfect. Nog steeds een aanrader. Maar het is geen echte desktop vervanger. Voor het gamen ben ik toch terug gegaan naar mijn desktop.

Heb jij ook een Asus ROG GL552VX-CN267T?