Specificaties Soundbar met subwoofer en 3x HDMI-in - Bekijk alle specificaties

Sony HT-RT5 Review

mdr3939Newbie 12 oktober 2016, 392 views

Sony HT-RT5

Toestel heeft last van LIP SYNC-problemen.

Pluspunten

• design
  • geluid

Minpunten

• LIP SYNC probleem
  • duurt lang eer een oplossing wordt gebdoden

Geluidskwaliteit Score: 2
Wanneer het toestel verbonden is met het internet ( bedraad als draadloos ) dan treedt er een LIP SYNC-probeem op. D.w.z. dat beeld en geluid niet meer synchroon lopen, wat erg storend is om naar te kijken. Het probleem treed willekeurig op, soms na enkele minuten, dan weer na enkele uren en bouwt zich verder en verder op. Echter wanneer de soundbar volledig losgekoppeld wordt van het internet, men een reset doet van de persoonlijke instellingen en NIET meer met het internet connecteert, blijft het LIP SYNC probleem uit. Het is een wereldwijd gekend fenomeen waarvan Sony voldoende op de hoogte is. Men zou werken aan een oplossing via een firmware update. deze zou er pas binnen anderhalve maand "kunnen" komen. Echter wanneer het toestel niet verbonden is met het internet kan een mooie geluidservaring worden beleefd. Mooi design van de soundbar, maar nu nog een perfecte werking waarbij alle functies bruikbaar zijn.

Heb jij ook een Sony HT-RT5?

MDR! Ik heb dezelfde soundbar sinds begin dit jaar, en bevestig inderdaad wat je zegt.
Heb sinds kort (weer) drifting audio problemen, en inderdaad nadat ik wifi weer eens had verbonden om firmware te upgraden, en enkele instellingen te fine-tunen.

Ben zelfs gematigd positief over de soundbar.
Geluid voor games / films goed-uitstekend.
Muziek voldoende.
Menu matig.
Drifting audio ronduit slecht, mag niet voorkomen in deze prijsklasse.

Bedankt trouwens voor je oplossing! Had hier zelf het nog niet in gezocht, probeerde het ergens anders op te lossen. Ga het uit proberen.
In eerste instantie zonder de reset van de instellingen.
Ik ben al een geruime tijd actief op het Sony Community Support forum ( http://community.sony.com...e-a-fix/m-p/605522#M14491 ). Hier heb ik vernomen dat het probleem wereldwijd verspreid is. Deze week kwam er een reactie, van een Sony medewerker die het probleem op de voet volgt op dit forum, dat er op 14 december 2016 een firmware update verspreid zal worden die het drifting probleem zou oplossen.
Aah dat is inderdaad de thread die ik ook tegenkwam!
Laten we het hopen. Ik ga het sws in de agenda zetten.
Heb netwerkverbinding (wifi) uitgezet, tot zover gaat het goed. Heb op zich geen verbinding nodig op de soundbar.
Ter info.
De op 14-12-2016 uitgebrachte nieuwe update, biedt geen oplossing tot het LIP SYNC (SYNC DRIFT )probleem !!!