Specificaties GF GTX 1060 (1280c) (1,544GHz), 6GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

MSI GeForce GTX 1060 6GT OC Review

Boagriuz 11 oktober 2016, laatste update op 11 oktober 2016, 1.186 views

MSI GeForce GTX 1060 6GT OC

Qua prijs / kwaliteit zeker een aanrader vergeleken met de andere GTX 1060 kaarten. Heerlijk stille kaart met flinke overklok mogelijkheid. Prima geschikt voor de 1080p games op Ultra settings.

Pluspunten

• Ultra settings op 1080p
  • Stil
  • Design
  • Overklokken

Minpunten

• Geen backplate
  • Weinig aansluitingen

Met het oog op de toekomst en o.a. Battlefield 1 heb ik onlangs deze kaart aangeschaft ter vervanging van mijn HD7950.

De kaart ziet er goed uit maar mist wel een backplate. Omdat ik na het inbouwen nergens meer aan kom maakt dit voor mij weinig uit.
Tevens mist de kaart wat extra uitgangen, maar voor iemand met 1 scherm is dit geen probleem.

Prima overklok mogelijkheid. Mijn totale overklok leverde een flinke prestatiewinst op, zowel in de benchmarks als in Battlefield 4.

De kaart is tevens heerlijk stil, zelfs na de overklok houdt de koeler hem goed koel en hoor je hem niet.

In combinatie met een i5 2500k op 4,8 Ghz en 16 GB DDR 3 haal ik de volgende scores:

Stock:
3Dmark 11: 13516 punten
Valley benchmark: 5042 punten

Overklok (enkele run):
3Dmark 11: 14170 punten
Valley benchmark: 5328 punten

Vergeleken met de duurdere modellen raad ik deze kaart zeker aan. Een kleine overklok behaalt al dezelfde stock snelheden als de duurdere modellen en dit kan de kaart makkelijk hebben. Dit scheelt toch al snel weer 60 - 70. Prima kaart dus voor de 1080p gamer!

Heb jij ook een MSI GeForce GTX 1060 6GT OC?

Op wat voor snelheid heb je de kaart dan geclocked, dat kan ik niet vinden in de tekst.