Noctua NF-F12 industrialPPC-2000 IP67 PWM, 120mm Review

pyrokenny 10 oktober 2016, laatste update op 11 oktober 2016, 487 views

Noctua NF-F12 industrialPPC-2000 IP67 PWM, 120mm

Geweldig

Pluspunten

• robuust bebouwd
  • extreem stil
  • kleur
  • erg goede statische druk
  • performance / db verhouding

Minpunten

• geen fansplitter
  • extreem luid bij 3000rpm

Geluid (min) Score: 5
Geluid (max) Score: 1
Luchtverplaatsing (min) Score: 5
Luchtverplaatsing (max) Score: 5
Deze fan is super.
Met m'n cpu header of andere pwm controllers is deze fan in staat 300rmp te kunnen draaien waardoor je hem gewoon niet hoort!
Boven de 700 rpm hoor je hem nauwlijks en valt het geluid niet op. Vanaf de 900 rpm ga je hem horen maar dat is niet storend.
vanaf de 1200 rpm is het geluid aanwezig maar de 3000 :O dan klinkt die gewoon alsof het een stofzuiger is! al is die snelheid niet nodig.
Fankabels op deze fan zijn langer dan de Nf f12 zodat je geen verlengkabel meer nodig hebt

Helaas zitten er niet zoveel accessories bij zoals bij de nf f12.
Graag had ik er nog een fansplitter bij gewillen.
Silencers zijn gewoon niet nodig mits je een goede pwm fancontroller hebt. Dan raad ik anders de NF f12 2000rpm aan.

De fan op de outtake op de foto afgebeeld is een ,2000rpm fan.
2 fans zitten als pull gemonteerd op de h100i v2. met de i7 6700k op 1.26v
Ik heb de roosters afgeplakt met aluminiumtape om te voorkomen dat ze niet de warme lucht weer opzuigen.
Nooit draaien deze fans op maximale snelheid zelfs niet bij een stresstest.
Maximale temperatuur voor de 6700k op 1.26v is 75 graden.

Hier zijn 2 testen van de 2 fans:
2000 rpm

3000rpm

Heb jij ook een Noctua NF-F12 industrialPPC-2000 IP67 PWM, 120mm?

Er komt zeker nog een gevolg. Heb flink wat moeten doen om de temperatuur van de kast stabiel te moeten krijgen.
Zoals je ziet op de afbeelding is de 2000rpm de outtake.
Ik zie nix :?
Ik zal het wel even veranderen. :)