Samsung UE55JU7000L Zilver

Specificaties 55" • Ultra HD • 3D LCD • 2 tuners • 100Hz - Bekijk alle specificaties

Samsung UE55JU7000L Zilver Review

Wirling 7 oktober 2016, 689 views

Samsung UE55JU7000L Zilver

Ik besloot deze TV te kopen als alternatief voor een duurder model (UE55KS8000) die ik door een slechte webshop ervaring niet heb mogen ontvangen.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Snelle interface
  • Mooi design

Minpunten

• Opzetstuk voor kabels fragiel
  • Lastig te monteren voet

Achter de TV zit een opzetstukje waar je de kabels mee vast kan zetten. Die zat bij mij kapot in de doos en lijkt me dus behoorlijk fragiel. Maar aangezien ik die toch niet gebruik en je er niets van ziet heb ik besloten om de TV daarvoor niet terug te sturen.

Daarnaast was het niet makkelijk om de voet onder de TV te schroeven. Ik heb de TV meerdere keren op zijn kop gelegd en de schroeven aangedraaid omdat ik de TV niet stabiel vond staan. Je moet behoorlijk wat kracht zetten en de schroeven goed doordraaien voordat de voet er goed onder zit. Omdat ik zoveel kracht moest zetten was ik soms bang dat ik de TV beschadigde.

Als hij eenmaal staat is het een fraaie aanwinst voor de woonkamer. Het beeld is scherp en het geluid is goed. Het navigeren door de menu's gaat razendsnel.

Ik heb de TV nu een aantal maanden staan en ben erg tevreden over deze aankoop. prijs,- kwaliteitsverhouding is goed.

Heb jij ook een Samsung UE55JU7000L Zilver?

Kun je er ook mee casten, zoiets als met de chromecast van Google?
Ik heb geen chromecast, maar ik zie niet in waarom dat niet zou werken. Ik verbind gewoon mijn laptop met een HDMI kabel aan de TV. De TV beschikt zelf ook over streaming mogelijkheden. Die heb ik alleen nog maar in combinatie met mijn telefoon geprobeerd. Bij Samsung telefoons werkt dat vanzelf, bij andere telefoons kun je een appje installeren. Voor foto's te bekijken werkt dat ideaal. Filmpjes afspelen verliep wat trager, maar dat zou ook aan mijn netwerkverbinding kunnen liggen.
Er zit overigens een handig kastje bij die je naast je TV kan zetten zodat je niet iedere keer de HDMI kabels achterin de TV hoeft te stoppen.

[Reactie gewijzigd door Wirling op 8 oktober 2016 16:57]