Specificaties 23,8" @ 1920x1080 (IPS, 8ms) - Bekijk alle specificaties

HP Pavilion 24xw Wit, Zilver Review

yorroy 7 oktober 2016, laatste update op 7 oktober 2016, 150 views

HP Pavilion 24xw Wit, Zilver

Prachtig scherm om te zien, dunne bezels en een goede beeldkwaliteit.

Pluspunten

• Design
  • Dunne bezels
  • Beeldkwaliteit
  • Past mooi bij Apple
  • Prijs (144,-)

Minpunten

• Geen displayport

Verwacht geen hoogstaande review van mij, want daar heb ik te weinig vergelijkingsmateriaal voor en op gebied van monitoren ook niet voldoende kennis.

In eerste instantie gebruikte ik een iMac met een Samsung 24" syncmaster als tweede scherm. De Samsung verbleekte qua beeldkwaliteit bij de iMac.
Nadat ik mijn iMac had ingeruild voor een Macbook Pro zocht ik er nog een scherm bij welke een betere beeldkwaliteit heeft dan mijn Samsung scherm.
In eerste instantie was er de twijfel om te gaan voor 1x 27" scherm of 2x 24".

In het "grote show je Apple computer topic" showde een gebruiker dit scherm en toen was ik al verkocht. Bij de Wehkamp was dit scherm net in de aanbieding voor 144 euro, dus kocht ik er gelijk twee.

Wanneer je met Apple werkt ben je al snel aangewezen op Displayport, maar dit zit niet op deze monitor. Uiteindelijk sloot ik met Macbook met HDMI en een adapter Displayport -> HDMI aan op de twee schermen. De kleuren blijven exact gelijk en op deze manier kan ik werken met 3 schermen naast elkaar, of 2 wanneer ik de Macbook dicht klap.

In vergelijking met de Samsung (ongeveer 4 jaar oud) is de HP qua kleurechtheid zoveel beter als de Samsung.
Het design van deze HPs zijn echt prachtig en passen perfect bij de Macbook. De dunne bezels zorgen er ook nog eens voor dat het fijn is te gebruiken met 2 schermen naast elkaar.

Helaas.. geen calibratie, geen echte vergelijkingen en geen metingen met dit scherm. Daar heb ik de apparatuur en kennis niet voor.
Als er vragen zijn hoor ik het graag.

Heb jij ook een HP Pavilion 24xw Wit, Zilver?