Hitachi Travelstar 7K60 60GB , 60GB Review

Nivado 18 oktober 2005, laatste update op 29 januari 2010, 367 views

Hitachi Travelstar 7K60 60GB , 60GB

Pluspunten

• Zeer snel
  • redelijk koel
  • Stil

Minpunten

• De prijs

Toen de Standaard 4200 RPM toshiba HD van mijn Jewel notebook kuren begon te vertonen, ben ik overgegaan tot de aanschaf van een Travelstar 7k60. Ik heb deze schijf gekozen omdat het toen de enige laptop HD was op 7200 RPM. Dit was in September 2004, toen koste de schijf ook nog 175 E.

De Perstaties zijn zeer goed, Windows start binnen een halveminuut op inclusief norton en office ed. Alle laadtijden en zoektijden zijn dratisch verlaagd. deze schijf is minimaal 2x zosnel als mijn oude schijf.

Hoorbaar is de schijf nauwelijks. als hij hard aan het zoeken/lezen/schrijven is dan hoor je hem zachtjes ratelen. Idle is hij onhoorbaar.

De Warmte productie van de schijf is ook in orde, hij wordt in ieder geval minder warm dan m'n oude HD. Ook is er prima op schoot te werken met deze schijf, ook al zit hij practissch direct op m'n been.

Heb jij ook een Hitachi Travelstar 7K60 60GB , 60GB?

Reviews door de redactie