Hitachi Deskstar 7K250 160GB , 160GB Review

Femme 18 oktober 2005, laatste update op 18 oktober 2005, 689 views

Hitachi Deskstar 7K250 160GB , 160GB

Pluspunten

• Geen uitval bij heel aangekomen disks ondanks 24/7 gebruik in backupserver

Minpunten

• En van de twaalf schijven dead on arrival

Wij (Tweakers.net) hebben sinds juni 2004 een backupserver met twaalf Hitachi Deskstar 7K250 160GB schijven aan een 3ware Escalade 9500S-12 hangen en tot op heden zijn er geen slachtoffers gevallen. Over de betrouwbaarheid zouden we dus erg tevreden kunnen zijn, waren het niet dat bij het configureren van de server één van de schijven als DOA was geleverd. Vandaar een 4/5 voor betrouwbaarheid en stabiliteit. De server draait alleen nachtelijke netwerkbackups en daar zijn de schijven snel genoeg voor. Specifieke ervaringen over de prestaties, de warmteontwikkeling en de geluidsproductie heb ik in verband met het gebruik op afstand niet. De keuze voor de Deskstar 7K250 werd destijds gemaakt vanwege zijn goede prestaties in de benchmarks en de goede prijs/capaciteit-verhouding. Inmiddels zijn er snellere en betere disks op de markt en zou onze keuze waarschijnlijk eerder zijn uitgegaan naar een Western Digital Caviar RAID Edition 2, die beter gespecificeerd is voor servergebruik.

Heb jij ook een Hitachi Deskstar 7K250 160GB , 160GB?

Heb dezelfde schijf in mn barebone zitten, qua snelheid en geluid is hij perfect. Alleen maakt deze schijf een soort kattegejank om de 10 minuten, want dan hercalibreert hij zichzelf.

was ook een topic over:

forum: Hitachi 7K250 SATA maakt raar geluid: kattengejank