Specificaties 27" @ 2560x1440 (IPS, 4ms) - Bekijk alle specificaties

Asus MG279Q Zwart Review

Rawmon28 5 oktober 2016, laatste update op 14 november 2016, 1.156 views

Asus MG279Q Zwart

ik heb reeds deze monitor gekocht. Mijn eerste indruk was over de top, maar na een paar dagen hem te gebruiken kwam ik er achter dat hij verschrikkelijke backlightbleeding had. En nu ga ik hem terugsturen. zie de foto's, wil graag jullie mening erover. wordt vervolgd..

Pluspunten

• 144hz = geweldig
  • IPS kleur
  • 27 inch
  • 1440p
  • OSD en knopjes zijn erg fijn

Minpunten

• Kans op Backlight bleeding
  • Ik raad niemand een IPS van Asus aan

Ik ben bekend met het feit dat IPS panelen vaak lijden aan backlightbleeding. mijn vorrige monitor had hier ook last van, maar tot een acceptabel niveau. wat ik hier voor mij zie schiet ver boven de norm. ik heb 2 fotos van de mg279 upgeload. hierin is te hoe erg het is. Het scherm zou een compleet zwarte foto moeten laten zien maar dat is alles behalve het geval de ene foto is in compleet donker en met lampen aan. je kunt zien dat er links onder rare verkleuringen zitten en dat er rechts een gigantische wit/gele waas te zien is. nu speel ik de laatste tijd een veel Witcher 3 en daar is die witte waas CONSTANT te zien. het stoort onwijs erg. was dit nou een 200 euro scherm geweest, had ik er niks anders van verwacht, maar voor deze prijs had ik wel gehoopt een beter scherm te krijgen.

ik heb nu een mail gestuurd naar de webshop waar ik hem gekocht heb met hetzelfde verhaal en foto's. Ik hoop het scherm te kunnen omruilen voor een betere want voor de rest is dit echt een top monitor. op dit ene probleem na is alles perfect aan dit apparaat. 144 Hz is verbazend om te zien, en felle kleuren komen echt tot leven. Objectief gezien is deze Monitor op 1 teleurstelling na mijn verwachtingen te boven gegaan.https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1BRyLsFZroDzGoV.jpeghttps://ic.tweakimg.net/images/member/original/1BRyLs3Jw4nLaQu.jpeg

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden, laat graag even een reactie achter. is dit normaal of heb ik inderdaad gelijk?
ik wacht op dit moment een mailtje terug van de webshop, wordt vervolgd...

Dus.. n weekje verder en heb de nieuwe binnen. Natuurlijk meteen op een zwart beeld bezet om na te kijken of deze beter is. Dit is het resultaathttps://ic.tweakimg.net/images/member/original/1BU0gx41zBTTzGA.jpeg

Het is zeker een verademing mn monitor weer terug te hebben, zeker nu er veeel minder te zien bleeding is. helaas was ik er weer niet tevreden mee.

ik heb na mijn retour een maandje verder georienteerd en heb nu de gok gewaagd op een Acer xb271HU. Asus heeft het voor mij echt verpest en zou dit scherm aan niemand aanraden. krijg morgen de Acer binnen dus ben benieuwd

Heb jij ook een Asus MG279Q Zwart?

Meer advertenties

Heb hetzelfde scherm zonder backlight bleeding. Ik denk dat een klein beetje wel acceptabel is maar dit is naar mijn mening te gek ;)
Bedankt voor je bevestiging, ben blij dat er iig wel betere exemplaren zijn. geeft mij hoop dat ik de volgende die ik kriig beter zal zijn! En zal mijn review daar natuurlijk op aanpassen.
Zelf heb ik er 3 van staan, gelukkig allemaal zonder defecten / backlight bleeding, ze zijn echt een verademing kwa kleuren en scherpheid. Vooral op 7680x1440 is het leuk spelen, ook met name door de goede inkijk hoek (IPS!) Dat was toch een stuk minder bij mijn oude Dell u2711 schermpjes.

Helaas heeft een collega van mij 2x zo,n scherm terug gestuurd ivb backlight bleeding, nu hij een goed exemplaar heeft is hij helemaal tevreden.
Hoe bevalt de Acer xb271HU Rawmon28!??
Hejj, ik heb die ook even iets minder dan 2 weken aangekeken.. ook die heeft dezelfde mankementen als de IPS panelen van Asus. Voor 800 ballen verwacht je echt een topscherm, maar helaas was dit weer niet het geval. Het was wel relatief minder erg als asus, maar nogsteeds kon ik tijdens laadschermem en tijdens bijv the witcher backlightbleeding zien. Tot heden heb ik nog geen nieuw scherm gekocht.. ik ga waarschijnlijk over naar een goedkopere TN die teminste een uniform beeld heeft, of ik wacht tot er betere schermen uitkomen, maar dat kan nog wel even duren.
Ben ook wel benieuwd naar jouw bevindingen van de Acer eigenlijk. Heb zelf 4 van deze Asus schermen gehad en terug gestuurd, en toch maar een vg248qe gekocht. Ikzelf heb alleen maar dode pixels gehad en 3 van de 4 exemplaren behoorlijk veel backlightbleed waarvan 1 echt extreem was.
Hejj heb even me oude berichtje gekopieerd, ik heb die ook even iets minder dan 2 weken aangekeken.. ook die heeft dezelfde mankementen als de IPS panelen van Asus. Voor 800 ballen verwacht je echt een topscherm, maar helaas was dit weer niet het geval. Het was wel relatief minder erg als asus, maar nogsteeds kon ik tijdens laadschermem en tijdens bijv the witcher backlightbleeding zien. Tot heden heb ik nog geen nieuw scherm gekocht.. ik ga waarschijnlijk over naar een goedkopere TN die teminste een uniform beeld heeft, of ik wacht tot er betere schermen uitkomen, maar dat kan nog wel even duren.
Dat is exact wat ik ook heb gedaan. Gewoon een vg248qe gekocht voor de time being. Volgend jaar probeer ik het gewoon weer.