Samsung S5230 Zwart Review

Steeger 11 oktober 2009, 1.040 views

Samsung S5230 Zwart

Pluspunten

• Betaalbaar
  • Accuduur
  • Widgets

Minpunten

• Pennetje niet bijgeleverd
  • Laat zich snel beschadigen

Ik heb de Samsung Star nu iets minder als een half jaar in mijn bezit, en vind het nog steeds een fantastische telefoon voor een betaalbare prijs.

Camera
De Samsung Star is uitgerust met een 3.2MP camera die redelijk scherpe foto's maakt.
Persoonlijk vind ik de verschillende foto-standen zoals sportscene, avondscene, etc. erg handig.
Alleen vind ik het wel een nadeel dat er geen flitser op zit.

Bediening
De bediening is heel eenvoudig. Het menu zit gemakkelijk in elkaar waardoor je het snel onder de knie hebt. Bij het SMS'en kun je de telefoon een kwartslag draaien zodat er een QWERTY-toetsenbord tevoorschijn komt. Voor deze functie is een pennetje handig, die er desgewenst bijgekocht moet worden.

Widgets
Je hebt de mogelijkheid om 3 "bureaubladen" te vullen met widgets die je zelf kiest. Door op het bureaublad te klikken opent de sidebar waar je de widgets uit kunt slepen. Persoonlijk vind ik dit zeer handig. Er zitten ook wat nutteloze widgets tussen, maar deze kun je via het instellingenmenu uitschakelen.

MP3-speler
De MP3 speler vind ik wat minder. Het is moeilijk om snel naar een bepaald nummer te zoeken. In de telefoonlijst is een scrollfunctie geÔntegreerd, deze was ook handig geweest in de MP3 speler.

Accuduur
Over de accuduur ben ik zeer tevreden. Ik luister ongeveer 1 uur per dag naar de FM-radio en de accu gaat zo'n 4 dagen mee. Ook maak ik regelmatig wat foto's dus daar valt naar mijn mening weinig over de klagen.

Beschadigingen
Deze telefoon laat zich wel vrij snel beschadigen. Toen ik hem een paar weken in mijn bezit had en er niets raars mee had gedaan had ik op de achterkant al een diepe kras. Het is misschien wel aangeraden er een hoesje of telefoonsok bij de kopen.

De Samsung Star is een goedkope, maar wel goede, touch-telefoon. Als je niet teveel geld wilt uitgeven is deze telefoon echt een aanrader. Alleen is het wel jammer dat er geen pennetje bij zit.

Heb jij ook een Samsung S5230 Zwart?

Een review is bedoeld om persoonlijke ervarigen mee te delen aan andere potentiŽle gebruikers.
In jouw review zijn bijna alleen maar feiten genoemd, die we zelf ook wel op internet kunnen vinden. Om de review beter te maken zou ik als ik zou was bij alle punten die je hierboven vetgedrukt hebt de vraag te stellen 'wat vind ik hiervan', of 'wat zijn de voor- en nadelen van dit punt'.

disclaimer: dit is opbouwende kritiek;)
Bedankt voor je reactie en tips. Ik heb de review aangepast.