Philips 43PUS6501 Zilver Review

wfolkertsNewbie 3 oktober 2016, 2.016 views

Philips 43PUS6501 Zilver

Ambilight en Android een grote plus. De beeldkwaliteit is teleurstellend.

Pluspunten

• Amblight
  • Vormgeving
  • Android
  • qwerty AB
  • 4x hdmi

Minpunten

• artifacts
  • OS niet stabiel
  • voet is onhandig
  • geluid

Tijdens aanschaf was ik vol verwachting over de PUS serie waarbij de problemen in de PUK serie zouden zijn opgelost. Ik heb de tv een paar maanden gebruikt, maar ben echter toch voor een Sony gegaan (ook een Android OS). Het Ambilight en de Android OS zijn 2 grote pluspunten. De eerste dagen was ik erg onder de indruk van de beeldkwaliteit maar na een aantal weken veranderde dit tijdens het kijken naar EK voetbal.

Bij veel bewegende beelden (bijv. voetbalwedstrijd of actiefilm) laat het scherm 'artifacts' (vlekken) zien. Dezelfde klacht is ook terug te lezen in andere reviews van de verschillende Philips modellen. De tv is tweemaal ter reparatie aangeboden geweest gezien dit volgens Philips niet zou moeten. Maar het euvel bleek niet hersteld te kunnen worden. Helaas heb ik 2x vijf weken de tv moeten missen. Uiteindelijk heeft Philips gecrediteerd wat wel weer netjes is gezien dit buiten de bedenktijd was.

Ik vond het erg spijtig om afscheid te moeten nemen van Philips, met name het Ambilight is een grote toevoeging aan de beleving. De 49 inch modellen hebben meer variaties waarbij mogelijk de artifacts niet verschijnen, dit kan ik niet bevestigen.

Heb jij ook een Philips 43PUS6501 Zilver?