Specificaties 5.1-set met een totaal vermogen van 48 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Logitech X-530 Review

Steeger 10 oktober 2009, laatste update op 12 oktober 2009, 664 views

Logitech X-530

Pluspunten

• Mooi geluid
  • Gemakkelijk te installeren
  • Degelijk

Minpunten

• Regelmatig plop-geluiden

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 4
Heb deze speakerset nu ongeveer een jaartje in mijn bezit en ben er nog steeds zeer tevreden over.

De doos
Alles zit netjes verpakt en is beschermd met piepschuim. Om de snoeren zit allemaal netjes een draadje zodat ze bij elkaar blijven.

Het aansluiten
Het aansluiten van deze speakerset is zeer eenvoudig. Iedere plug heeft een eigen kleur die in de subwoofer ingestoken moet worden.

Vormgeving
De speakers zien er netjes uit. Op de rechter front-speaker zit een volumeknop en koptelefoonaansluiting. De pootjes zijn draaibaar zodat het ook mogelijk is om ze aan de muur op te hangen.

Geluidskwaliteit
In vergelijking met mijn vorige speakers vind ik dat er zeer mooi geluid uit komt.
Ook de bas is goed. Deze is in te stellen op de subwoofer.

Plopjes
Het nadeel van deze set is dat er regelmatig "plopjes" uit de speakers komen. Dit gebeurt als je een lamp aan of uit doet. In het begin had ik hier heel erg last van, maar nu is het al een stuk minder geworden.

Heb jij ook een Logitech X-530?

Belangrijk bij deze set is dat je het volume op de speakers zelf wat hoger zet en het volume regelt mbv je toetstenbord of sound taskmanager. Anders kan het zelfs zo zijn dat je radiozenders ontvangt en zachtjes hoort door je speakers.
de plopjes zijn dan ook opgelost, tenminste, zo ver ik weet :P
Ik kan zelfs luid die radiozenders horen als ik het volume laag genoeg zet.
Zijn die plopgeluiden niet de lichtschakelaars in je huis? Ik ken iemand met dezelfde set en die heeft, net als ik trouwens met mijn eigen Medion setje, last van plopgeluiden als je het licht uit doet...
Dit krijg ik inderdaad al ik het licht uit zet.
ik krijg de plops (echt belachelijk hard) alleen als ik de TL-buizen aanzet, maar dat doe ik niet zo vaak

die radiozenders heb ik zo tussen 22:00 en 24:00 uur en worden harder als ik het volumge zachter zet, maar ik regel m'n volume met software, dus weinig last van

verder maar 1 opmerkiing, de bas is VEEEEL te zwaar in vergelijking met de satelieten, en ik heb een compleet houten vloer en muren, wat m'n hele kamer/verdieping één grote versterker maakt :p

hij staat dus altijd op 1/10