Specificaties Soundplate met subwoofer - Bekijk alle specificaties

Pioneer SBX-B30 Review

Av- 3 oktober 2016, laatste update op 3 oktober 2016, 322 views

Pioneer SBX-B30

Zeer positief verrast ben ik door dit pareltje van Pioneer. Oerdegelijk product met subliem geluid voor een eerlijke prijs.

Pluspunten

• Geweldig geluid
  • Uitgebreid instelbaar
  • Oerdegelijke bouwkwaliteit

Minpunten

• FM tuner zou hem helemaal afmaken

Geluidskwaliteit Score: 5
Zeer positief verrast ben ik door dit pareltje van Pioneer. Al eerder was ik overtuigd van de geluidskwaliteit die Pioneer levert op het gebied van autospeakers, maar met dit product blijkt ook dat ze ook in de huiskamer zeker niet misplaatst zijn. Staar je niet blind op het aantal watt, deze speaker zal in de gemiddelde huiskamer de glazen in hun vitrinekastje doen trillen. Wat mij als eerste opviel was de bouwkwaliteit van het product. De speaker voelt zwaar en degelijk aan. Een gegeven wat ook in de weergave van het geluid terugkomt. Als je denkt dat de speaker uit de doos al goed klinkt, wacht dan maar tot je hem een poosje hebt ingespeeld. Met name de bass wordt naarmate de tijd vordert steeds voller. Verder geeft de speaker een mooie, heldere, warme en volle klank. Geschikt om muziek mee te luisteren, maar ook gewoon tv of een film mee te kijken.

Los van het geluid spreekt het design mij ook zeer aan. Geen poespas, maar gewoon een eenvoudig en degelijk design. Geen felle leds of displays die je afleiden, maar gewoon een simpel bedieningspaneel met kleine ledjes (die ook nog te dimmen zijn, alhoewel dat echt niet nodig is). Voor de rest zitten er nog een aantal features op die je waarschijnlijk niet zal gebruiken zoals een 'night' stand en virtual surround stand. Wat wel handig is is dat je het apparaat het signaal van je tv afstandsbediening kan laten leren, zodat je hiermee het volume harder of zachter kan zetten of hem tegelijk met de tv in of uit kan schakelen.

Ook de bluetooth functie werkt naadloos. Vanuit de doos schakelt de speaker zichzelf na 30 minuten inactiviteit uit, maar die functie is eenvoudig uit te schakelen, zodat er altijd met bluetooth verbonden kan worden.

Al met al echt ontzettend tevreden.

Heb jij ook een Pioneer SBX-B30?