Canon Pixma MG5751 Wit Review

fastfolkert 2 oktober 2016, 934 views

Canon Pixma MG5751 Wit

Prima printer qua looks en afdrukkwaliteit, installatie kan handiger

Pluspunten

• afdrukkwaliteit
  • looks

Minpunten

• wifi installatie
  • papierlade

Scansnelheid Score: 4
Scankwaliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 4
Afdrukkwaliteit Score: 5
Drivers en stabiliteit Score: 3
Onze vorige Epson printer herkende opeens geen volle cartridges meer dus exit Epson en moesten we snel wat anders. Deze Canon gekozen wegens het hebben van losse cartridges.

Afdrukkwaliteit is goed, mogelijkheden zijn prima (printen vanaf mobiele devices kon onze vorige printer niet) en de afmeting is redelijk.

Toch een paar nadelen: de papierlade gaat niet helemaal in de printer. Staat slordig en is stofgevoelig. Dit wist ik uiteraard wel, maar toch.
Belangrijker is de installatie: als je de verkorte handleiding volgt loop je vast. Je komt op een Canon webpagina waar de MG5751 niet op staat. (MG5750 werkt ook). Daarnaast, wanneer je een beveiligd wifi netwerk hebt, moet je op de printer je netwerkcode invoeren. Dat is logisch, maar gaat pas in de "advanced setup" van de printer. Word je niet op gewezen in de snelhandleiding.
Gelukkig ben ik niet helemaal van de straat dus lukte het me wel, maar minder ervaren personen hebben hier mogelijk een probleem. Als de printer eenmaal in je netwerk is gezet, gaat de rest bijna vanzelf; alle PC's en tablets in ons home netwerk connecten bijna automatisch.

Ook staat de printer standaard ingesteld op "niet automatisch aan" zodat je tevergeefs naar je printer loopt als deze automatisch is uitgegaan. Is allemaal simpel in te stellen, maar dat moet je even weten.

Tenslotte een tip: zet jet IP adres van de printer in je router op statisch. Dan blijft het IP adres in je netwerk altijd hetzelfde en heb je mogelijk minder connectieproblemen.

Ik ben benieuwd hoe de printer straks werkt met "compatibele" patronen.

Heb jij ook een Canon Pixma MG5751 Wit?