Specificaties 15,6" (1920x1080 IPS), 1,256TB (ssd+hdd) - Bekijk alle specificaties

Lenovo IdeaPad Y700-15ISK 80NV00SWMH Review

Cad_junkieNewbie 1 oktober 2016, 597 views

Lenovo IdeaPad Y700-15ISK 80NV00SWMH

Deze Lenovo is een goede laptop! Voelt kwalitatief, stevig en is mooi afgewerkt. Solidworks draait er top op! Prijs kwaliteit goed.

Pluspunten

• Snelle laptop
  • Hoge kwaliteit
  • Gamer Design Laptop
  • Stabiel systeem

Minpunten

• Kleine SSD
  • Accu
  • Scherm

Voor mijn studie was ik opzoek naar een laptop waar ik goed CAD software op kon gaan draaien, zonder de hoofdprijs van een werkstation te betalen. Na lang zoeken kwam ik terecht bij het merk van Lenovo. Een Chinese computer producent die het grootste marktaandeel heeft van de wereld (Wist ik niet)! Ik was niet bekend met het merk dus dat was even een gokje..

De gok bleek goed uit te pakken! Ik heb de laptop nu al 4 maanden in gebruik en ben erg tevreden! Solidworks en Inventor draaien goed op deze machine. Grote assemblies gaan redelijk soepel. Windows 10 is stabiel op deze laptop. De SSD zorgt ervoor dat het systeem snel opstart.

Ook zijn er lekker veel aansluitingen. HDMI, LAN, SD, AUX en 3x USB waardoor alles gemakkelijk kan aangesloten worden en je laptop geschikt is voor elke werkplek. Er zit geen CD lade in maar die gebruik ik toch nooit. Er is wel een USB CD lezer meegeleverd.

Het geluid uit de boxen is ook goed. De speakers maken een mooi geluid en hebben lekker veel volume.

De laptop heeft een gamer uitstraling wat een smaak dingetje is, maar het ziet er wel high-tech uit. Het verlichte toetsenbord is fijn en heeft twee verschillende standen van intensiteit.

Minpuntjes
De SSD is naar mijn mening iets te klein. Die zit al aardig rap vol wanneer je een aantal grote programma's hebt. Gelukkig zit er een grote HDD bij waarbij alle documenten geplaatst kunnen worden die geen snelle schijf vereisen.

De laptop heeft een accu die niet zo lang meegaat. Je kunt er gemakkelijk een film mee kijken, of 2-3 uur cadwerk maar daar houdt het wel op. Dit

Beeldscherm is denk ik naast de accu het tweede minpunt. Hoewel het scherm wel scherp is en goede kwaliteit, is de helderheid wat laag. Het scherm is in zonlicht slecht te lezen. Dit was bij de vorige laptop (macbook pro late 2012) een stuk beter.

Heb jij ook een Lenovo IdeaPad Y700-15ISK 80NV00SWMH?