Specificaties 15,6" (3840x2160), 512GB (ssd) - Bekijk alle specificaties

Dell XPS 15 9550-3628 Review

jdep 29 september 2016, laatste update op 1 oktober 2016, 718 views

Dell XPS 15 9550-3628

Dit product vertoont ernstige gebreken na verloop van tijd! (gekocht november 2015) Touchpad is van binnenuit naar buiten gedrukt en werkt momenteel zelfs niet meer. Lijkt ernstige ontwerpfout. Zie foto. Apparaat wordt geregeld veel te heet. Batterijduur valt vies tegen. Dell voelt zich niet verantwoordelijk voor ondeugdelijk product.

Pluspunten

• mooi scherm

Minpunten

• ontwerpfout touchpad
  • batterijduur valt vies tegen
  • wordt geregeld erg heet
  • veel lawaai
  • spacebar begint al te verzakken

Heb jij ook een Dell XPS 15 9550-3628?

Als het product van november 2015 is, dan heb je toch nog gewoon garantie?
Ja heb ik ook volgens de Nederlandse wet, maar Dell probeert er onderuit te komen. We zullen zien.
Dit de reactie van Dell op basis van de foto:

Ik heb de foto bekeken met 2 experts. Helaas valt dit niet binnen de garantie. Dit omdat het touchpad niet vanuit zich zelf na boven kan drukken.
Daarnaast zijn er geen bekende design problemen met dit model.
U zult helaas moeten betalen voor de reparatie als u dit gemaakt wilt hebben. U heeft dan alleen de Palmrest nodig met een monteur.
De reparatie voor Palmrest inclusief monteur bedraagt 264,02,- euro
Mocht u een offerte willen hebben zou u dat dan even kunnen aangeven dan kan ik deze voor u opmaken.
Met vriendelijke groet,
Dell
Dit de reactie van Dell op basis van de foto:
Daarnaast zijn er geen bekende design problemen met dit model.
De reparatie voor Palmrest inclusief monteur bedraagt 264,02,- euro
Met vriendelijke groet,
Dell
Dat is duidelijk, nu is het aan jou om aan te tonen dat zij het verkeerd hebben.
Ik vind het er eerlijk gezegd ook een beetje vreemd uitzien, lijkt niet alsof het gedrukt is maar door spanning los is geschoten.
Heb je niet een tas(als je laptop daar wel eens in zit) hard neergezet o.i.d? Met andere woorden je weet 100% zeker dat je het niet zelf hebt gedaan?
Ja door spanning inderdaad, onder de touchpad zit een soort rubber beschermingslaag, daaronder zit iets wat het naar boven drukt. Geen idee wat er onder de rubberen laag zit maar ik vermoed iets wat uit kan zetten door hitte of zo.
Nee uiteraard heb ik het niet zelf gedaan, ik heb het apparaat intensief gebruikt ja, maar daar behoren ze op gebouwd te zijn.
overheated
Bovenstaande heb ik ook meermalen meegemaakt: doe je het scherm naar beneden, normaal behoort een laptop dan uit te gaan. Kwam ik uren later terug stond de laptop keihard te blazen en was het op de meeste delen te heet om aan te raken. Zou zo maar één van oorzaken kunnen zijn.
En er zijn heel wat meer issues te vinden die mij niet onbekend voorkomen die ik op internet tegenkom.

[Reactie gewijzigd door jdep op 29 september 2016 16:45]

klachtenbrief schrijven naar Dell...zo heb ik eens een reparatie van een scharnier afgedongen (wat ze in 1e instantie niet wilden repareren)...wat ook binnen garantie kapot was gegaan.

[Reactie gewijzigd door Michel242186 op 29 september 2016 15:50]

Bedankt Michel. De Consumentenbond gaf al aan dat ze het vrij vreemd vonden dat alleen op basis van een foto deze conclusie werd getrokken, dat verbaasde mij ook al.
In combinatie met het aangedragen probleem van hitte en oververhitting gaat mijn vermoeden naar de accu die kapot is, en wellicht wat is opgezet. Die zou dan de touchpad omhoog kunnen drukken.
Het is hierboven al gezegd, maar zorg inderdaad dat je kan aantonen dat dit niet door jou is gebeurd. De bewijslast ligt nu namelijk bij jou. Dus probeer het euvel zo duidelijk mogelijk aan te kaarten, meerdere foto's etc. en laat van mij part zien m.b.v. foto's hoe je de laptop gebruikt en vervoerd (type tas en zo).
Hallo Perkouw bedank voor je reactie.
Vandaag langs computerspecialist geweest en zij constateerden vrijwel direct dat het inderdaad een uitgezette accu is die het touchpad naar buiten heeft geduwd, zoals blurryilluzion al vermoedde. Ik zal nog een paar foto's toevoegen.
computerspecialist vertelde dat uitzettende accu's een regelmatig voorkomend probleem is.
Ik blijf me dan ook verbazen dat de specialisten van Dell niet hebben vermoedt dat het een accu probleem moest zijn aangezien ze exact weten dat de accu zich direct onder het touchpad bevindt.

[Reactie gewijzigd door jdep op 2 oktober 2016 15:52]

Goede zet. Ik zou zeggen zorg dat ze hun bevindingen, in dit geval de uitgezette accu, vastleggen en dit aan jou communiceren zodat je dit kan gebruiken in je communicatie naar Dell. Het lijkt me dat er dan toch wel een balletje moet gaan rollen.