Specificaties 10,1" (1024x600), 160GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus Eee PC 1005HA-H Review

Supersparkie 9 oktober 2009, laatste update op 9 oktober 2009, 1.603 views

Asus Eee PC 1005HA-H

Pluspunten

• omvang, prestaties en batterijduur, ook het werken met een bluetoothmuis ging perfect, boekie open en alles werkt!

Minpunten

• service en termijn bij niet-standaard reparatie

Er is echter wel een 'dark side' an het geheel, binnen 3 weken ging mijn boekie kapot. Het opstarten duurde een half uur(!) en XP liep vrijwel meteen muurvast. Bij schijfcontrole kreeg ik meldingen als bad sectors en dergelijke. Reparatieaanvraag via Asus ging van een leien dakje, de E-pc werd keurig thuis afgehaald binnen 2 dagen. Via de 'repair status' van de site van Asus kon ik de status blijven volgen en daar gaat het toch flink de mist in met de service. De status kwam op 'waiting parts te staan' en na een week (E-pc al 2 weken weg) maar eens even gebeld. Het bleek tegen de verwachting in niet de HD te zijn maar het moederbord. Wanneer dit geleverd zou worden kon met niet zeggen. Alhoewel men keurig beleefd tegen bleef en me van alle informatie voorzag (informatie overigens die ik per e-mail niet kreeg) kon en wilde men niet met me meedenken over een oplossing. Ik heb aangegeven dat ik binnen een week voor langerer tijd naar het buitenland zou vertrekken en daarvoor het apparaat ook primair had aangeschaft, men kon me niet verder helpen. Nu vind ik dat als de reparatietijd langer duurt dan de periode dat ik van het apparaat kon geniet, men mij tegemoet moet komen, ook omdat de standaard reparatietermijn van 10 dagen toch echt overschreden is.

Samengevat toch een onvoldoende omdat de door hun aangeven termijn wordt overschreden, men niet kan zeggen hoe lang het nog duurt en geen oor heeft voor individuele omstandigheden.

Over de eigenschappen van het apparaat sluit ik me aan bij de andere reviews.

• Logitech Bluetooth muis
  • Windows XP

Heb jij ook een Asus Eee PC 1005HA-H?

Ik miss de hele review lijkthet wel. Ik zie aleen een soort conclusie lijkt me eerder? Ook wat plaatjes of foto's zijn a musthave =3
Hallo,

Dit is geen beklag, is schrijf ook positieve punten over de service. Voor wat de reviews betreft sloot ik me daar al bij aan, het heeft geen zin dat te herhalen.

Het feit dat er een defect optrad wordt door mij niet als negatief ervaren, dat kan gebeuren en op basis van één review kun je geen oordeel vellen.

Ik vind echter dat de achterliggende service integraal onderdeel uitmaakt van het product als geheel, steeds belangrijker eigenlijk. Daarnaast zitten we hier op Tweakers erg op prijs en levertijd te letten (zicht in de voorraad) en de kwaliteit van de verkopende retailers. Laten we dan de achterkant niet vergeten.

Ik bestel mijn spullen uitsluitend bij betrouwbare partijen die voorraad hebben, in dit geval ook, snelheid is belangrijk voor mij. Ik ben gewoon teleurgesteld dat e.e.a. zolang moet duren.

Dus geen klacht maar feitelijke weergave en onderliggende uitleg van mijn persoonlijke toetsings- en beoordelingskader.

Sparkie
Dit is geen review maar een beklach over de service. Probeer het nog eens als je het apparaat terug hebt.
Als mijn netbook binnen 3 weken kapot zou gaan zou ik de algemene beoordeling lager geven.
Ik meen toch nog even e.e.a. toe te moeten voegen.

Het is nu 29 oktober, 40 dagen nadat mijn netbook kaduuk ging en ik er slechts 20 dagen van heb kunnen genieten.

Ik zal niet hete gehele logboek onthouden maar het is is diep tries hoe Asus met zijn klanten omgaat.

Eerst wordt je aan de lijn gehouden met praatjes als: 'er zijn onderdelen besteld'. Als na lang aandringen blijkt dat het in Taiwan bestelde onderdeel toch op één of andere manier kwijt is geraakt besluit men hem dan eindelijk te 'swappen'. Daarvoor moet het apparaat eerst van de reparateur (Dynafix) weer terug naar Emmen. Na een week is dit nog niet gebeurd en neemt men geen beslissing of ik geld retour krijg of een ander exemplaar. Ineens blijkt die ene persoon van de swap-afdeling ziek te zijn en ligt alles stil (ik weet niet wat ik erger vind, dat er een speciale swap-afdeling is of dat er maar ;e;en persoon werkt). De manager is met vakantie dus wordt er geen beslissing genomen, 'wacht maar tot er iemand terug is', vinden ze, ze sturen allen e-mails over en weer. Als ik iemand met beslissingbevoegdheid wil spreken kan dat niet, ik moet maar een klachenbrief sturen. Al ik aangeef dat ik dat al via internet heb gedaan maar geen reactie kreeg kwam dat omdat ik het niet schriftelijk had gedaan............ . Ik hoop dat ik mijn geld terug krijg, kan ik eindelijk een ander merk kopen.

Op zijn Lakermans: KOOP GEEN ASUS!
And the plot thickens,

Ik heb na lang aandringen een mail gehad (enkele weken terug alweer) dat ik mijn geld terug zal krijgen maar nu wordt er niet meer op mijn mail gereageerd en als ik bel zegt men dat de terugbetaling via Taiwan loopt!!!

Ik vind het te gek voor woorden en heb de rechtbijstandverzekering erachteraan gestuurd, echt heel triest allemaal.

Peter