Samsung Galaxy S7 edge 32GB Zwart Review

ErikBuur 29 september 2016, 698 views

Samsung Galaxy S7 edge 32GB Zwart

Mooie telefoon met erg goede specificaties, alleen heel veel display problemen. 3 toestellen ontvangen, alle 3 defect.

Pluspunten

• uiterlijk
  • accuduur
  • vingerafdruk scanner

Minpunten

• displayproblemen

Ik heb voor de S7 Edge gekozen omdat de combinatie van het design plus de goede specificaties mij erg aanspraken. Het toestel ziet er echt mooi uit en is erg snel, het feit dat het toestel waterdicht is, een erg goede accu en goede vingerafdruk functionaliteit heeft spraken mij het meest aan.

Ik heb in 1e instantie een Silver/Titanium versie besteld bij Mobiel.nl (niet aan te raden), dit toestel had helaas een halve zwarte cirkel in de Edge rand, een soort van dode pixel probleem in het groot.

Dit toestel onder DOA teruggestuurd en een nieuwe Silver/Titanium versie ontvangen, dit toestel had precies hetzelfde probleem alleen op een andere plek in de Edge rand.
Aan het googelen gegaan of er productie problemen waren met de S7 Edge Silver/Titanium en hier kwamen diverse posts en youtube reviews naar boven van mensen die dezelfde problemen hadden met de Silver/Titanium versie.

Hierop het verzoek om ditmaal het toestel onder DOA om te ruilen voor de Black/Onyx versie, bij het openen van de Box (was gewoon sealed) bleken er waterdruppels en zand op de screenprotector te zitten en ook verder in de box. Het toestel had verder geen beschadigingen dus in gebruik genomen, maar hier wel een melding van gemaakt bij mobiel.nl

Na een paar dagen gebruik viel een duidelijk kleurverschil op tussen de boven en onderkant van het scherm, de onderkant had een gelige waas. Hierover contact opgenomen met mobiel.nl maar deze gaf aan dat dit binnen de Samsung standaarden zou vallen en wou het toestel niet omruilen.

Ongeveer 2 weken later kwamen er spontaan 4 donkere strepen bij die minder opvallend worden naarmate je de helderheid van het display verhoogt.
Nu hebben ze de telefoon opgestuurd ter reparatie, wat 10-14 dagen duurt.

25-07-2016 ben ik een contract aangegaan en nu 2 maanden later heb ik 3 telefoons gehad die alle 3 defect zijn en ben ik alleen maar bezig geweest met telefoons opsturen etc.

Bedankt Samsung en mobiel.nl

Heb jij ook een Samsung Galaxy S7 edge 32GB Zwart?