Specificaties 43" Ultra HD LCD TV met HDR en 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG 43UH610V Zwart Review

holtder 29 september 2016, 1.127 views

LG 43UH610V Zwart

Top tv, goed beeld en lekker veel features. Een aanrader maar wees bewust van het aantal HDMI aansluitingen en je wensen op dat gebied, zijn er namelijk 3.

Pluspunten

• Duidelijk en scherp scherm
  • Donkere tinten zijn top
  • Helder beeld

Minpunten

• Helder beeld kan vervelend voor de ogen zijn

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Het is een prima tv met een uitgebreid smart-tv interface. Er zijn uitgebreide menu's voor instellingen en verkleinde voor snelle aanpassingen. Wifi is snel en goed, soms valt 5Ghz weg, maar dat ligt waarschijnlijk aan onze infrastructuur. Los van preinstalled apps zijn er verschillende nieuwe gratis beschikbaar op de appstore van de tv, zoals NPO en RTL gemist.

Verder zijn drie HDMI poorten prima, maar als je een gamer bent zoals ik (met 6 consoles) had je er liever meer gezien. De TV is stevig, poten staan goed geremd, dus schuiven zit er niet in, dan kiept ie om en geef je jezelf bijna een hartverzakking.

Verder is het een goed verlicht scherm, dus zorg dat je andere verlichting rond of naast de TV hebt, anders kan het onprettig voor de ogen zijn.

Als deze dingen zijn natuurlijk situatieafhankelijk, het is gewoon een goed ding voor een prima prijs. Ik raad hem aan.

Heb jij ook een LG 43UH610V Zwart?

Ik heb zaterdag een 850V gekocht. Daar stond contrast en backlight beiden op 100. Dat kan een beetje te veel van het goede zijn en dat is waarschijnlijk wat jij 'goed verlicht' noemt. Zet de waarde van het backlight wat verder naar beneden (60-70 voor backlight zou meer dan genoeg moeten zijn)