Samsung Galaxy S7 edge 32GB Goud Review

Frits Hoff 29 september 2016, 896 views

Samsung Galaxy S7 edge 32GB Goud

Ondanks de vele voordelen een afrader! Koop nooit een edge scherm.

Pluspunten

• zeer goede foto's, ook in schemer
  • snelle GPS
  • prachtig beeld

Minpunten

• breekt bij 1e val
  • glijdt erg snel uit je hand of broekzak
  • edge zorgt voor ergernis door onbedoelde opdrachten

Na 3 jaar een Samsung S2 en 3 jaar een S4 gehad te hebben die probleemloos functioneerden en talloze malen zonder problemen gevallen waren was ik nu bereid extra te investeren in een groter toestel.
De Edge ziet er fraai uit, heeft een prachtig beeld, maakt superieure foto's en filmpjes, is snel met Google maps etc.
Maar wat een ergernis als je merkt dat hij snel uit je handen of broekzak glijdt en dan meteen een scheur in het scherm heeft. Hoezo beter gorilla glas? En weg waterdichtheid. Hoesjes gezocht met screenprotector maar door edge wordt de screenprotector lelijk. En met een hoesje is hij te groot om nog in je broekzak te stoppen.
Met het edge scherm ook te vaak ongewilde opdrachten doordat je het scherm aan de zijkant aanraakt. Mensen die het toestel aangereikt krijgen om foto's te zien hebben daar nog meer last van.
Als er een onbekende belt en je na afloop het nummer wilt opslaan gaat vaak het toestel op slapen staan. Wil je dat nummer in je logbestand alsnog opslaan dan kun je het wel selecteren maar alleen verwijderen.
Accu gaat lang mee, zeker voor zijn gewicht, maar heeft ook veel tijd nodig om op te laden, via de usb uitgang van je laptop te traag.
Ik snap waarom iedereen dit fraaie toestel wil kopen maar ik snap niet waarom Samsung nu bij de nieuwe Note alleen nog maar edge aanbied.
Ik kan iedereen aanraden om te gaan voor een niet afgerond scherm, maar wel voor een snelle Samsung met perfecte camera.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S7 edge 32GB Goud?

De normale S7 lijkt me wel iets voor jou.
Is kleiner en je hebt geen last van het Egde scherm.