Specificaties Socket 1151 met Intel Z170 chipset - Bekijk alle specificaties

MSI Z170M MORTAR Review

MadDogMcCree 29 september 2016, laatste update op 25 oktober 2016, 107 views

MSI Z170M MORTAR

Prima moederbord voor het geld. BIOS is zeer gemakkelijk in gebruik en overzichtelijk. Zelfs de non tweaker overclock nitwit kan met dit bordje meer uit zijn/haar processor (Game Mode) en RAM (XMP) halen met twee simpele klikjes.

Pluspunten

• Relatief goedkoop
  • Geen drivers nodig om alle sloten van je Case en Mobo te laten werken
  • "Game mode" overclocked je i7 6700k automatisch naar 4.4Ghz
  • Board viewer laat zien welk slot gebruikt wordt inclusief apparaat naam

Minpunten

• Slechts één F-USB aansluiting
  • M.2 enkel voor Wifi module
  • Overbodig PCIe x1 slot blokkeert M.2
  • Liever meer USB sloten dan zowel VGA, DVI als HDMI uitgang.
  • Geen USB-C
  • Komt met 'gedateerde' BIOS versie (in mijn geval een versie uit december 2015, bij aankoop 9 maanden later mag het van mij wel iets recenter)

Layout Score: 4
Prima Z170M moederbord, overzichtelijk BIOS, 'Plug and Play'. Klein minpuntje, heeft slechts één F-USB aansluiting, waardoor je een USB slot van je case moet opofferen wil je de F-USB voor wat anders gebruiken (in mijn geval bluetooth op mijn Wifi/BT PCIE kaartje).

Ik had wel liever gezien dat het PCIe x1 slot naast de PCIe x16 niet op het bord zat (wie heeft er immers een Z170 bord en een enkel slot GPU?) en daardoor het M.2 slot vrij komt voor een SSD. Maar goed, dan moet alsnog het M.2 slot ondersteuning krijgen voor meer dan enkel Wifi.

Heb jij ook een MSI Z170M MORTAR?