Kingston DataTraveler 50 128GB Zilver Review

hkok4 28 september 2016, 220 views

Kingston DataTraveler 50 128GB Zilver

Veel opslagruimte voor weinig centen. Behuizing voelt stevig aan en helpt wellicht ook als heatsink. Transfer snelheid is niet super, maar oke

Pluspunten

• Degelijke metalen behuizing
  • Lekker compact
  • Lusoog, dus ergens aan vast te maken
  • Mooie prijs/GB verhouding

Minpunten

• Wordt erg warm bij USB3
  • Indien warm > loopt snelheid terug
  • Kan andere USB poort in de weg zitten

De stick maakt een zeer degelijke indruk met de metalen behuizing. Omdat de USB stekker zelf onbescherm is, is dat eigenlijk een soort wassen neus.

Maar wellicht dat het metaal ook als een heatsink kan functioneren, wat geen overbodige luxe is. Het valt me op dat deze bij grote data transfers (bijv 80 GByte aan films) er via een USB3.0 poort er een bovengemiddelde warmteontwikkeling is.
Ik zie dan ook de datatransfersnelheid iets teruglopen, geen idee of dit een beveiliging is of dat de componenten gewoon niet meer harder kunnen werken.

Schrijfsnelheid ligt rond de 15 MByte/s (niet bepaald snel, maar wel volgens spec)
Lezen gaat op mijn systeem met 80 - 90 MByte/s

Heb jij ook een Kingston DataTraveler 50 128GB Zilver?