Specificaties 1TB HDD met USB 2.0 - Bekijk alle specificaties

LaCie Desktop Hard Disk 1TB Zwart Review

natju 8 oktober 2009, 620 views

LaCie Desktop Hard Disk 1TB Zwart

Pluspunten

• Goede stevige metalen behuizing
  • Warmte ontwikkeling nihil
  • Koelfan maakt weining geluid
  • snel genoeg voor HD streaming

Minpunten

• HDD maakt (teveel) geluid

Mobiliteit Score: 5
Deze HDD vorige week gekocht bij de media markt voor 85,-
Ik gebruik deze extrerne HDD icm de Eminent mediaspeler EM7075

Eenmaal thuis, HDD aangesloten en klaar om data over te zetten. Op het moment dat de datakopie starte begon de hardeschijf een zeer irritant hoog piepend geluid te produceren. Na 5 min heb ik 't opgegeven... echt niet uit te houden.

Bij de media markt de HDD omgeruild voor een nieuwe. De nieuwe hdd heeft dat geluid niet en daar ben ik tot nu toe zeer tevreden over. Hij is snel genoeg om een 12 GB HD (1080P) film te streamen op de mediaspeler.
De warmte productie is prima en de koelfan maakt vrij weinig geluid.
Over het design valt niet meer te vertellen dan dat het een degelijke metalen behuizing is die solide aanvoelt.

Op de ervaring met de 1e hdd na kan ik zeggen dat ik zeer tevreden ben over dit product van Lacie

Heb jij ook een LaCie Desktop Hard Disk 1TB Zwart?

Wel heel erg summier... geen throughput grafiekjes ofzo, geen overzichtje van de aansluitingen (USB, FireWire, eSata?) en geen foto's. Weet je toevallig wat voor merk hd er in die LaCie zit? Op basis van wat je schrijft in je review kan ik niet echt afleiden waarom je "zeer tevreden" bent.
Mijn vorige LaCie (ethernet disk mini) heeft een Samsung HD321KJ of een HD322HJ
De voeding ging stuk, heb de andere bijna-dezelfde-schijf gekocht en een RAID 1 array'tje gebouwd.