ESI Juli Swapeble I/O socket Review

Wandidon 8 oktober 2009, laatste update op 22 januari 2010, 464 views

ESI Juli Swapeble I/O socket

Pluspunten

• Swappable I/O, Goed geluid. Latency erg laag bij hogere frequenties

Minpunten

• Geen Phantom power

Opnamekwaliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 4
Drivers en support Score: 3
De ESI Juli@ is een klein maar zeer fijn PCI-kaartje. Als je kiest voor een eenvoudige maar toch hoogwaardige interne audio oplossing dan is deze kaart misschien wel een van de betere. De geluidskwaliteit is bijzonder (tot 192khz) hoog en is niet alleen op papier goed maar klinkt ook echt zuiver en sprankelend. Niet alleen geschikt voor de home-audio muzikant die genoeg heeft aan een stereo analoge en stereo digitale ingang, Ik heb deze kaart getest op verschillende Quad electrostaten en versterkers en ik ben er zeer tevreden over.
De midi-aansluiting laat wat te wensen over omdat dit verloopt via een zeer klein stekkertje. Het werkt echter prima zolang het maar blijft zitten. Je kunt er niet direct een elektrische gitaar inpluggen want de juli@ heeft geen Hi-Z ingang. Sluit het geheel aan op bv een klein mengpaneel met Phantom power, want let op: de Juli@ heeft ook geen Phantom power! Misschien dat de nieuwe modellen er dit nog bij krijgen. Het type Maya heeft weer wel Phantom. Microfoons die een dergelijke voeding nodig hebben geven op deze kaart dus geen geluid. Icm een Asio4all driver heeft deze kaart praktisch geen latency.

Heb jij ook een ESI Juli Swapeble I/O socket?

Hi,

Ik heb ook interesse in deze kaart. Ben je er nog tevreden over?

GR