Raijintek Triton 240mm AIO Review

rino26 28 september 2016, laatste update op 28 september 2016, 247 views

Raijintek Triton 240mm AIO

koelt goed., 30 graden max full load met overclock wel veel gezeur mee gehad en uiteindelijk gewoon weer waardeloos. volledige omschrijving staat waarom.

Pluspunten

• koelt goed
  • mooie kleuren
  • makelijke installatie
  • doorzichtege slangen

Minpunten

• plastic snel een barst
  • lek soms
  • slechte reparatie
  • vloeistof heel snel laag
  • slangen knikken snel

Koelvermogen Score: 5
ik had hem binnen en hij lekte al meteen op 1 van de connectors.
en het plastic water tank kwam ook een stertje in geen idee hoe?
stuurde hem terug met het lek probleem moest 2 weken wachten.
kreeg hem weer terug en toek lekte hij op een plek dat ik niet eens wist hat hij daar kon lekken. dus heb weer een nieuwe aan gevraagd en kreeg die. heb hem nu 4 maanden in gebruik. koelt prima, maar het water is de helft of meer dan de helft minder geworden. weet niet eens waar het heen is? heb geen lekage.
het is zelfs zo laag geworden dat de pomp het net door pomp. en zelfs dat het stil gestaan heeft. waardoor me nieuwe cpu meteen lekker warm geworden is. :'(
met een beetje draaien met me kast werk het net nu. heb weer rma aangevraagd en stuur hem terug.
ik had zo graag een goede review willen geven maar ik kan het gewoon niet.

ik weet niet of ik dan de enige ben die hier last van heb of gewoon pech hem. maar ik koop hem niet meer.

Heb jij ook een Raijintek Triton 240mm AIO?

Nee hoor, ik heb er ook problemen mee gehad. koste me tot 2x toe bijna m'n videokaart
ben nu met mijn 3e set bezig en die lijkt het nu goed te doen, gelukkig door informatique altijd goed geholpen en meteen gewisseld.
heb ook een melding richting Raijintek gemaakt en kreeg ook van hun een nette reply met reserveonderdelen.
je weet dat het lekken als goed is geen schade kan doen. het is geen normaal water. ben even de naam kwijt van dat water. maar het geleid geen stroom. had ook iets op mijn vorige moederbord geknoeit maar had er geen problemen mee alleen dat er een soort vet vlek achter bleef. maar snap zelf niet helemaal hoe het water pijl zo kan dalen zonder dat er een lek in zit? dat maakt me meer zorgen een lek kan gebeuren en repareer je zo maar zonder lek en toch minder water.
als het goed is ja, met een videokaart van biijna 400 euro speel ik liever op zeker. ;)
ik begrijp totaal niet waarom mensen waterkoeling nodig denken te hebben, het is nergens goed voor en koelt misschien enkele graden beter dan een luchtkoeler van 30-40 euro. Zelfs met een dikke oc en chip kan je gewoon weg met lucht, dat doen ze in een DC met 140watt chips ook..
Ja is altijd eigen keuze. Het is wel zo dat je CPU implants van 60 graden 30 is. En warmte maakt electronica sneller kapot dus hoe koeler hoe beter. 2de is dat de fans minder snel hoeven te draaien. En waterkoeling kan je uitbreiden naar je vrm en videokaart met minder ruimte. (ligt wel aan of je waterkoeling kan uitbreiden) En ziet er vet uit met lampen. En kunt hem ook heel goed overclocken. Maar het is maar net wat je zelf wil. En wat je nodig hebt.

[Reactie gewijzigd door rino26 op 28 september 2016 13:16]

0-7 graden verschil met een pricewatch: Scythe Ashura en die is significant stiller, en aida 64 fpu is geen load die je kan vergelijken met ook maar iets dat je ooit op je pc gaat doen. Er is letterlijk nul verschil in levensduur van je CPU daarmee te behalen, de kans is veel groter dat je hem na 2-5 jaar wegdoet voor een nieuwe.
Ja dat waren de redenen die ik kon verzinnen en deels ook daardoor mijn keuze heb gemaakt.