Specificaties Socket 1151 met Intel Z170 chipset - Bekijk alle specificaties

MSI Z170A GAMING M3 Review

Vleker 27 september 2016, 276 views

MSI Z170A GAMING M3

Een goed moederbord met veel functies voor een goede prijs.

Pluspunten

• Mooi design
  • Veel extra functies
  • Veel aansluitingen
  • Makkelijk overclocken

Minpunten

• Redelijk duur voor bugdet pc
  • Geen SLI

Layout Score: 5
Voor mijn eerste zelfbouw pc heb ik dit moederbord gekocht in combinatie met een i7 6700k en een MSI GTX 1060 6GT OC en daar heb ik zeker geen spijt van.
Het is een goed moederbord dat er goed uitziet bij de meeste gaming producten (van MSI) vanwege het zwart met rode kleurenthema. Het moederbord beschikt over veel handige features waaronder:

-DDR4 Boost
-USB 3.1 (gen2)
-Audio Boost 3, 7.1 geluid en Audio Enhancher
-Game Boost waarmee je makkelijk je FPS kan boosten
-Veel aansluitingen (6 USB 3.1 en 2 USB 2, 5 Audio jacks, 6 SATA)

Ook voor overclocking is dit moederbord zeer geschikt en stabiel mocht je voor een K processor gaan. De 1151 Socket zorgt ervoor dat dit moederbord alle zesde generatie intel processors ondersteund. Voor de beginnende pc bouwer is dit moederbord misschien wel een beetje prijzig maar voor de prijs krijg je natuurlijk wel goede kwaliteit en 3 jaar garantie(in ieder geval bij 4launch) . De drivers zijn makkelijk verkrijgbaar en installeer baar en het BIOS is duidelijk. Jammer genoeg geen SLI support, maar aangezien de 1060 dat ook niet heeft is dat voor mij geen probleem.

Kortom een geweldig moederbord voor als je een gaming pc wilt bouwen voor een goede prijs.

Heb jij ook een MSI Z170A GAMING M3?