Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 12.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech Pro Gaming Mouse Review

FreakerTweaker 27 september 2016, laatste update op 17 november 2016, 515 views

Logitech Pro Gaming Mouse

Een zeer fijne muis voor accuraat FPS-gamen. Licht en wendbaar, valt beter in mijn hand dan een G303 in verband met de ergonomische doch simpele vorm.

Pluspunten

• Vorm (klein, licht en ergonomisch)
  • 'Beste' sensor
  • Software Logitech werkt erg fijn
  • Butter smooth
  • Headshots....... Veel headshots

Minpunten

• Soms (te) lage druk nodig om knop in te drukken
  • 20eu duurder dan andere Logitech muizen met zelfde sensor
  • Stijve Kabel
  • Hand doet pijn bij lang gamen
  • Stabiliseren muis ivm lichtheid, zwaardere/grotere muis valt beter af te remmen ivm gewicht en grip

Een langere review volgt nog.

Heb jij ook een Logitech Pro Gaming Mouse?

Meer advertenties

Heb je toevallig ook de G100s gehad? Ik was namelijk benieuwd of de muisknoppen qua gevoeligheid vergelijkbaar zijn?
Nope. Ik heb voorheen de MX500 gehad. Op zich is het geen drama, ik vind de kliks fijn. Alleen wel opletten soms.
toch vraag ik mij af hoe ergonomisch iets is wanneer je er last van krijgt na langdurig gebruik. Ik heb dit eigenlijk bij alle wat kleinere muizen.
Ergonomische vorm betekent niet dat hij erngonomisch is. Van de kleine muizen vind ik de Zowie ZA-13 de meest comfortabele en beste grip hebben. De G303 is eigenlijk de slechtste qua grip, de G Pro maakt het goed door wat meer vet aan de zijkanten te hebben.
ja daar ben ik het helemaal mee eens. Wat vindt je verder van de glides? Ik ben erg aan Zowie gewend geraakt en dat gaat allemaal zo smooth. Ik heb nu altijd het gevoel bij andere muizen dat het wat stroef gaat..
De G-pro glijdt het lekkerst en op 1 of andere manier is hij ook meer accuraat. Meer headshots.
Ik kan mij niet voorstellen dat die muis mij meer gaat bevallen dan de FK2 maar ik ben toch ge´nteresseerd.
Het is een kwestie van 'grip' en smaak. De FK forceert je fingertip grip te doen. De G Pro kun je ook palmen.

Voordeel van G Pro ten opzichte van FK2 is dat hij lichter is en een betere sensor heeft. Bij Coolblue krijg je nu de G604 muismat er gratis bij, dit zorgt ervoor dat je een lift-off distance van minder dan een CD hebt. Bij Zowie muizen is de lod minstens een CD. Dat merk je.

Over het algemeen geeft de Logitech een stabieler gevoel dan de Zowie muizen, ik weet niet waaraan dit ligt.

Je kunt hem proberen, als het niet bevalt stuur je hem terug.

Maar als het op muizen aankomt, is het echt een kwestie van smaak. Je moet een nieuwe muis de tijd geven.
Helemaal mee eens, thanks voor de info :)
Hey, ik heb de G pro net getest. Ik merk dat zowel als left en right mouse button. Ik merk dat dit geweldig is voor MOBA games. Voor FPS games verslaat deze muis mijn FK2 helaas nog niet. De zware sleeved kabel zorgt er voor dat ik minder soepel rond kan draaien en kan bewegen vooral wanneer ik een snelle links rechts beweging doe. Dit kan verholpen worden met een mouse bungee maar daar ben ik eigenlijk geen fan van. Verder ben ik helemaal tevreden.
Goed om te horen. Zou een mouse bungee bestellen voor 2-3 euro op aliexpress.com.

Ik kan nu sowieso niet meer zonder mouse bungee, ook niet met de zowie muizen. Scheelt echt 5 gram gewicht.
Ik heb de Zowie Camade ik schiet meer headshots zonder mousebungee geen idee waarom.
Welke mousepad heb je? Waarschijnlijk maak je gebruik van het afremmend effect van het extra gewicht, of je stelt je bungee niet goed in.
Ik heb de Zowie gs-fr oid en de g604 op dit moment in gebruik ik weet niet waarom maar de mousebunge zorgt er voor dat ik toch wat minder frags pak dat heb ik eens een weekje bijgehouden.
Ik zou die G604 of is het de g640 wegdoen. Deze zorgt bij mij voor tracking issues, en remt ook minder goed af... Heb momenteel de Steelseries Qck+... Aanrader.