Woxter i-Cube 750 Review

Wandidon 11 november 2009, 2.611 views

Woxter i-Cube 750

Pluspunten

• Je kunt er een SATA harddisk in zetten. Maakt het compact, ook om mee te nemen. Je kunt er zowat alles op aansluiten en hij speelt ook zowat alles.

Minpunten

• De menustructuur is simpelweg bladeren door aangebrachte mappen. Dat zou wel wat vriendelijker mogen. Het apparaat wordt slecht herkend door Windows in het netwerk. Stroom er af halen is dan de enige mogelijkheid om daarna wel te worden herkend. Maar dat kan ook aan Windows liggen.

Geluidskwaliteit Score: 4
Een leuke allesspeler. Support is echter meer dan beroerd. Geen firmware updates beschikbaar en een vreselijk waardeloze website. Een vette onvoldoende op dat gebied! Het ding speelt ISO's en VOB's en ziet ifo's, geeft previews en start met disk vrij snel op (ong. 15 sec).
De afstandbediening is wat onhandig door de rare indeling. Het werkt echter goed.
De aktieve koeling van het apparaatje maakt wel het nodige ruisgeluid. Op zich tijdens het kijken niet storend maar als het stil is dan hoor je hem toch wel. Zonder harddisk er in zie ik het nut er ook niet van in, dan kan de fan net zo goed uitgeschakeld worden. Dan moet je echter een draadje lostrekken.

Update 11-11-2009
Inmiddels Heeft de Woxter de laatste firmware update van AC Ryan gehad. Het apparaat werkt nu stukken beter, stabieler en heeft ook veel meer mogelijkheden. Het begint er nu pas echt op te lijken.
Firmware v7.0.6 r2089 van de AC Ryan ACR-PV73100 Playon!HD

• Samsung 5400 SATA 1.5 TB

Heb jij ook een Woxter i-Cube 750?

Zoals overal op internet te vinden (en het lijkt wel of iedereen dezelfde tekst over heeft genomen) speelt hij alles af. Natuurlijk, de harde schijf is makkelijk te installeren en hij werkt direct.

Echter ik ben wel enkele minpunten tegengekomen waarvan ik niet weet of deze ooit opgelost worden omdat de leverancier geen updates ter beschikking stelt. Tevens is de website van de fabrikant halfbakken, je kun je niet eens technische specs bekijken.
De overal op internet vermelde vijgave van de firmware is een wassenneus, deze is nergens te vinden.

Zoals anderen ook al melden is de gegevens overdracht traag, een dvd copieeren van de pc naar de Woxter duurt ongeveer 15 minuten.

Dan verlies ik elke 4 dagen de verbinding met het netwerk, hierdoor moet ik de Woxter resetten door de voeding los te nemen. Vervolgens vind hij het netwerk weer.
Het streamen van film is nog niet gelukt, misschien komt dit door de softwarematige firewall (McAfee), maar van pc naar pc heb ik nooit problemen met streamen. Doordat de Woxter heel weinig instellingen heeft is het moeilijk zoeken waar de fout nu is.

De woxter is standaard ingesteld op werkgroep WORKGROUP, dus wil je hem kunnen benaderen moet je alle pc's in het netwerk in deze werkgroep zetten.

Dan nog het puntje energie verbruik, de harde schijf (in mijn geval een Samsung Spinpoint F1 1 TB) wordt na langdurig geen activiteit niet in slaapstand gezet. Hierdoor zal de Woxter dus continue veel energie verbruiken als hij aanstaat.

De afstandsbediening is er niet een waar je blindelings de toetsen kan vinden, zwaar onlogisch ingedeeld. Tevens reageren soms de toetsen naast de toets die je indrukt.

Kortom, als ik in het vervolg nog een dergelijk aparaat koop zal ik eerst beter rondkijken en niet alleen afgaan op een (gesponsorde?) test uit de computer!totaal. Waarschijnlijk is de A.C. Ryan een verstandigere koop, daar die continue wordt voorzien van aanpassingen met updates. Het doorslaggevende pluspunt aan deze speler was dat hij een scart aansluiting had en wijj nog niet in bezit waren van een lcd met HDMI.

Overigens heb ik deze review ook proberen te plaatsen op memoryshop.nl, maar daar is hij tot 3x toe niet geplaatst.
Volgens de memoryshop kun je ook de updates van ac Ryan op de Woxter plaatsen, iemand hier ervaring mee?
Voor hetzelfde geld had je een AC Ryan Playon kunnen kopen met iig veel betere ondersteuning en bijna geen geluid van de fan. Jammer!
Die website ziet er inderdaad niet uit, ik had het tijdens mijn orientatie periode al gezien en meteen besloten dat Woxter geen optie is.
Niets gaat er boven de Popcornhour of een andere NMT, maar dat is een ander prijsverschil.
Ja, dat kan. Ik heb een IMG-bestand van Ryan op de root van een lege USB-stick gezet, in de poort van de Woxter gestopt en in het menu voor Update (2e optie) gekozen. De Woxter schakelde uit en begon daarna de firmware te installeren. Na afloop moest de taal en de LAN opnieuws worden ingesteld. Het root-menu heeft een Ryan-look gekregen waar het navigatiedeel hetzelfde bleef als voorheen.