Garmin Fenix 3 Sapphire Grijs/Zwart Review

mdoe 27 september 2016, laatste update op 27 september 2016, 845 views

Garmin Fenix 3 Sapphire Grijs/Zwart

Dit is wat je wil en verwacht van een sporthorloge!

Pluspunten

• Robuust
  • Voor zijn klasse licht in gewicht
  • Erg strak design
  • Gebruiksvriendelijk
  • Opladen gaat snel
  • Batterij gaat lang mee

Minpunten

• Weer widget

Was al langere tijd op zoek naar een Sporthorloge (Suunto, TomTom, FitBit). Uiteindelijk gekozen voor de Garmin Fenix 3 en met alle tevredenheid.

Heb bewust voor het Sapphire model gekozen omdat ik het het waard vind dat het glas krasbestendig(er) is. Dit in verband met het "mileu" waarin ik het horloge gebruik. Ik zou dan ook zeker mocht je twijfelen even doorsparen en die extra euro's eraan uitgeven! Je krijgt trouwens bij het Sapphire model ook 2 bandjes (staal en rubber).

Verder is het horloge wat ik er van verwacht! Erg gebruiksvriendelijk en met de Garmin Connect Applicatie op de iPhone werkt het top. Enige widget die niet echt naar behoren werkt is de weers widget die wanneer de bluetooth verbinding verbroken wordt opnieuw unpair - pair moet worden gedaan om het weer te laten werken, zeker een verbeterpunt voor Garmin! Hecht je daar geen waarde aan heb ik geen minpunten.

Wat betreft batterijduur, ook altijd wel belangrijk, scoort het horloge in mijn ogen ook erg veel punten. Ik ben niet het type wat iedere dag of paar dagen zijn horloge moet opladen.

Verder is de gehele integratie met mijn smartphone (iPhone) top. Dingen zoals Agenda, herinneringen, gebeld worden, berichtjes, push notificaties van nieuws, instagram etc komen mooi door. Je kunt het natuurlijk ook uitzetten) Vind het zodanig fijn werken dat ik zeker geen Apple Watch overwegen wanneer zulke horloges als deze op de markt zijn en ik zeg dit met 5 apple producten in mijn bezit :)

Hieronder een gecombineerde foto van het horloge en wat displays.

Heb jij ook een Garmin Fenix 3 Sapphire Grijs/Zwart?