Asus AX800 PRO/TVD Review

Nivado 18 oktober 2005, laatste update op 29 januari 2010, 1.204 views

Asus AX800 PRO/TVD

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteit verhouding
  • redelijk stil
  • SNEL
  • mooi

Minpunten

• nog niet gevonden

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Ik heb deze VGA kaart Augustus 2005 gekocht voor 209,- Euro. Toen ik de doos in handen kreeg schrok ik van het formaat, de gemiddelde MB doos is er niks bij. Bij het open maken van de doos ontdek je dat het voor 80% lucht is. Verder zitten er een hoop cd's bij de kaart met een aantal spellen, een verloopstekker van DVI naar D-sub een set kabels om je VIVO aantesluiten. dit is een S-vdo stekker met aan de andere kant S-vdo in, S-vdo uit, composiet in, composiet uit en een verloop kabel naar RGB. Ook zit er de benodigde documentatie en een power-aansluitkabel in de doos.

Buiten de Kaart heb ik nog niets uit de doos gebruikt want ik heb gewoon de meest recente drivers gedownload.

De kaart zelf is van een net formaat, wat je verwacht van een moderne AGP kaart. Op de kaart zit een koelertje met een leuk, maar nutteloos, blauw lampje.

Het installeren van de Kaart ging gemakkelijk, je moet echter niet vergeten je powercable aan te sluiten, anders krijg je een waarschuwing op je beeldscherm en start de PC niet op. Deze waarschuwing vindt ik erg netjes, als je het perongeluk vergeten bent (zoals ik) dan heb je echt geen flauw idee wat je verkeerd hebt gedaan.

De prestaties zijn super, ik draai nu praktisch elke game op 1280*1024 op full detail en hij houdt dat netjes vol. Hiervoor had ik een GF 4 TI 4800 se. Deze haalde ca. 1600 3d Marks03, nu haal ik er ca 9000. Dit wordt nog wel een beetje beperkt door de CPU.

Bij het Booten maakt de Fan nog wel wat herrie, maar zodra de Bios van de GPU geladen is draait de fan op 50% en is hij vrij rustig. Waarschijnlijk zal de standaard fan nog wel vervangen worden door een VF700, maar voorlopig ben ik tevreden zo.

Al met al ben ik zeer tevreden over deze kaart zeker voor 209 Euro

Heb jij ook een Asus AX800 PRO/TVD?

Leuk maar je hebt enkele foutjes gemaakt:

Ten eerste is het S-Video en niet S-vdo
"flouw" moet "flauw" zijn
"practies" moet "praktisch" zijn

En nog wat kleine foutjes hier en daar in verband met het gebruik van hoofdletters :)
wat ik me afvraag: hoeveel punten bij 3dmark05?
Ik ook, maar ik heb niet genoeg tijd om te gamen, dus 3dmark05 score laat nog even op zich wachten.