MSI Gaming Series GS70 Stealth 2OD-061NL Review

EternalGenesis 26 september 2016, 310 views

MSI Gaming Series GS70 Stealth 2OD-061NL

Ik heb de GS70 2 jaar geleden aangeschaft omdat ik een laptop nodig had voor school en een beetje op te gamen. Was lekker snel, helaas is de bouwkwaliteit vreselijk.

Pluspunten

• Snel (tot heden erg snel)
  • Opslag (SSD's zijn erg snel)
  • Dun

Minpunten

• Extreem lage bouwkwaliteit
  • Klantenservice
  • Erg luid (Extra erg door defecte fan)

De laptop:

Heb de GS70 2 jaar geleden voor school aangeschaft, ik wou er ook een beetje op kunnen gamen.
De laptop kosten mij toen 1000 euro.
The Good:
De laptop is tot heden nog erg snel. En heeft genoeg opslag. Daar is niks over te zeggen.
Ook spellen speelt deze laptop aardig, ook niks over te zeggen.
The Bad:
Waar ik heel erg van baal is de bouwkwaliteit.
De laptop kosten mij 1000 euro...
Probleem 1:
Na 13 maanden stopten de microfoon al met werken.
Mail over gestuurd naar MSI, en als antwoord kreeg ik: "Gewoon even een factory reset doen".
Dit hielp niet, die microfoon was gewoon stuk.
Probleem 2:
Precies een maand later, de accu is ook stuk! Wanneer de laptop niet is aangesloten aan de lader valt de laptop spontaan uit! Dan kan de laptop niet meer aan tot dat ik de lader aansluit.
Weer een mail over gestuurd, dit zou gerepareerd kunnen worden voor 250 euro aangezien het buiten de garantie valt...
Die laptop van 1000 euro werd dus al snel een laptop van 1250 euro na 1 jaar.
Probleem 3:
Na 2 jaar, de ventilator van de GPU maakt nu erg veel lawaai. Alsof er iets tussen zit.
Ik heb de laptop nu dus toch maar open gemaakt om te checken op stof en en/of schroefjes die los zouden zitten. Niks. de ventilator ziet er gewoon goed uit, zou dus een defecte lager kunnen zijn.
Probleem 4:
26 maanden later de harde schijf is nu ook defect...

En dan is er nog cosmetische schade, het aluminium raakt sneller beschadigt dan elke laptop die ik ooit heb gehad. Ik ben erg voorzichtig met mijn hardware en dat er nu al deuken en krassen op zitten is erg bijzonder...

Conclusie:

Ik heb positieve ervaring met MSI hardware zoals moederborden en grafische kaarten.
Helaas zijn hun laptops dus minder
Mijn volgende laptop word zeker geen MSI meer.
Voor dit bedrag verwacht je toch wel een laptop waar je zonder problemen een aantal jaren mee kan doen. Dat bleek echter niet het geval.

Misschien heb ik pech, dat zou kunnen maar dan zou je verwachten dat de klanten service je kan helpen. Die is helaas ook vreselijk.
Na 12/3 maanden een defecte laptop hebben en dit niet willen repareren onder de garantie vindt ik erg slecht.

Heb jij ook een MSI Gaming Series GS70 Stealth 2OD-061NL?

Consumenten laptops probeer ik altijd zoveel mogelijk te mijden.
De kleintjes zonder dedicated GPU houden het soms wel 3 tot 5 jaar uit, maar de mainstream en game laptops gaan steevast na 2 jaar intensief gebruik kapot (of als je geluk heb eerder =>garantie als je hem via een goede verkoper heb gekocht)
Dat is het um dus, Ik heb de laptop nooit echt intensief gebruikt. Af en toe een paar games en dan vooral spellen zoals League of Legends.
Tenzij tekst editors super intensief zijn...
Goed om de te lezen dat ik niet de enige ben met deze ervaring bij MSI, erg jammer hoe zij omgaan met hun klanten.

Ik had ook een GS70 met gtx870m, na een half jaar begonnen de throttle problemen. De laptop werd 95 graden Celsius heet, wat al niet prettig is met een aluminium behuizing op schoot, waardoor de GPU terugviel naar 250mhz ( minder dan 1/3e van de normale snelheid). MSI vond dat er niets aan de hand is wat je moet pas zorgen maken boven de 100 graden Celsius. Dit heeft 3 maanden geduurd en vele belletjes met nauwelijks nederlands sprekende MSI medewerkers. Voor mij nooit meer MSI