Panasonic SC-BT200 Review

Rinus AldusNewbie 6 oktober 2009, 3.326 views

Panasonic SC-BT200

Pluspunten

• Zeer fraai Blu-ray beeld
  • Prachtig geluid
  • makkelijke installatie
  • veel extra mogelijkheden
  • Link koppelingen met TV

Minpunten

• als je digitaal full HD kijkt, gebruik je soms 3 afstandbedieningen.

Geluidskwaliteit Score: 5
Na aanschaf van Panasonic HD Plasma TX-P42V10 was ik op zoek naar een bijpassend Blu-ray Home Cinema set en na veel wikken gekozen voor de Panasonic BT-200, mede vanwege de mogelijkheden van de Viera Link functies tussen beide Panasonics.
Installatie was met behulp van de bijgeleverde handleiding geen probleem.
De beeld- en geluidkwaliteit vind ik -voor deze prijsklasse- uitmuntend.
Ik maak gebruik van kabel- UPC HD-digitale tv met een Philips Set top box DCR 5012.
Met een optische digitale audiokabel tussen set top box en homecinema set geniet je van 5.1. kanaals geluid op je tv. Het standaard geluid op de Plasma P 42V10 is overigens ook goed.
De netwerkverbinding (voor o.a. Picassa en You-tube e.d.) werkt ook prima.
De IPod aansluiting heb ik nog niet gebruikt.
Radio (30 voorkeursstations) ook uitstekend.
Wel overweeg ik nog een Logitec Harmony afstandbediening aan te schaffen, die de 3 afstandbedieningen van UPC en tv en HC afstandbedieningen kan vervangen door 1.

Heb jij ook een Panasonic SC-BT200?

Weet je of deze ook MKV bestanden kan afspelen?
En DivX bestanden met SRT-ondertiteling?
Weet niet of dit nog actueel is, maar nee, MKV gaat niet, pas achter gekomen ;)
Wat dan wel weer interresant is, is dat ik tegen AVCHDCoder ben aangelopen die zou moeten kunnen omzetten naar Divx, Avi, alleen de filmpjes die ik om wilde zetten zijn wat exotisch qua framerate ed.
Als het goed is komt er rond 1 februari (zo liet de maker mij weten) een nieuwe versie uit, die mijn MKV's met ingebakken subtitles om zou moeten kunnen zetten.
Wat ik me afvraag is hoeveel functies je misloopt als je deze set niet i.c.m. een Panasonic tv gebruikt maar bijv. een Samsung. Op de website van de fabrikant is de informatie vrij vaag, heeft iemand hier misschien informatie over?
Wat kun je verder met de netwerk-aansluiting behalve Picasa- en You-Tube site benaderen? Kan er ook een verbinding met het lokale netwerk en daarin aanwezige schijven worden gemaakt? Zo ja, ben ik benieuwd hoe dit te realiseren.
thx
Siske